اختلاف نظر درباره علت مرگ عرفات

۰۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۲۹۳۱۹ سرخط اخبار

پس از اظهار نظر محققان سوئیسی مبنی بر وجود مقدار زیادی پلونیوم در جسد عرفات و نظر فرانسوی ها در باره مرگ مغزی او، اکنون روسها می گویند که رهبر فقید فلسطینی ها به مرگ طبیعی مرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، رئیس آژانس پزشکی – بیولوژیکی فدرال روسیه (وابسته به وزارت بهداشت این کشور) روز چهارشنبه گفت که ضرورتی برای تشکیل کمیته جدید با هدف بررسی نمونه های جسد " یاسر عرفات" رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین وجود ندارد.

اتحادیه عرب در ماه دسامبر سال گذشته ، درخواست تشکیل کمیته بین المللی ویژه برای بررسی دوباره نمونه های جسد یاسرعرفات را مطرح کرده بود تا معلوم شود که آیا واقعا وی مسموم شده است یا به مرگ طبیعی فوت کرده است.

" ولادیمیر اویبا " در جمع خبرنگاران گفت : ما دراین کمیته جدید مشارکت نمی کنیم ، دانشمندان و شهروندانی که شناخت زیادی از علم بیولوژی ندارند ، به طور کامل از نتایجی که تیم به آن دست یافت ، راضی هستند.

آژانس فدرال پزشکی – بیولوژیکی روسیه ، در گزارش سابق خود هم اعلام کرده بود که یاسر عرفات به طور طبیعی فوت کرده است.

پیش از این پزشکان و دانشمندان فرانسوی آذرماه امسال اعلام کرده بودند که، مرگ یاسر عرفات براثر مسمویت نبوده و وی براثر خونریزی مغزی مرده است.

دانشمندان فرانسوی پس از نبش قبر یاسر عرفات وجود پلونیوم را در استخوانهای وی تشخیص دادند ولی گفتند نمی توانند نتیجه بگیرند که پلونیوم عرفات را کشته است.

یکسال پس از نبش قبر یاسرعرفات دستگاه قضایی فرانسه گزارش سم شناسی خود درباره اسکلت باقیمانده جسد عرفات را در اختیار وکلای همسر وی گذاشت.

محققان فرانسوی گفتند نمی توانند تایید کنند که پلونیوم منجر به مرگ عرفات شده است. البته این مغایر اظهارات آبان ماه دانشمندان سوئیسی است.

گزارش دانشمندان سوئیسی حاکی از وجود پلونیوم در جسد عرفات به میزان هجده تا سی برابر میزان معمول بوده است.

سوئیسی ها گفته اند رادیولوژیستهای فرانسوی در آزمایشهای سال گذشته جسد عرفات حضور نداشتند و نتوانسته اند خاک اطراف قبر عرفات را آزمایش کنند و این از لحاظ مقایسه میزان پلونیوم درون اسکلت عرفات بسیار مهم است.

یاسر عرفات در سال ٢٠٠٤ به دنبال بیماری به یک بیمارستان نظامی در فرانسه منتقل شد و در نوامبر آن سال در سن ٧٥ سالگی در همانجا درگذشت.

در آن زمان، به درخواست سهی، بیوه یاسر عرفات، جسد او بدون کالبد شکافی و انجام آزمایش هایی برای مشخص کردن علت مرگ، به کرانه باختری رود اردن انتقال یافت و در آرامگاهی در شهر رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی، به خاک سپرده شد.

فلسطینی ها رژیم صهیونیستی را مسئول مرگ یاسر عرفات معرفی می کنند.

مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده اند که به تحقیق در باره علت مرگ رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان ادامه می دهند

کلید واژه ها: عرفات پلونیوم یاسر عرفات


( ۱ )

نظر شما :