هشدارهای امنیتی درباره سفر به کردستان عراق

۱۴ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۲۹۶۲۰ سرخط اخبار

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه از مسافران و گردشگران ایرانی درخواست کرد در سفر به اقلیم کردستان عراق هشدارها و توصیه های امنیتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، سرکنسولگری ایران در سلیمانیه با صدور اطلاعیه ای از همه اتباع ایرانی که به اقلیم کردستان عراق سفر می کنند خواست با رعایت موارد ایمنی، خود و خانواده هایشان را در معرض مخاطرات امنیتی قرار ندهند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تحولات سیاسی، ناامنی های رخ داده در نیمه دوم سال 2013 میلادی در شهرها و مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق، تشدید فعالیت های تروریستی گروه های تندرو مذهبی و تهدید مسافران و گردشگران خارجی از سوی گروه های افراطی، هم اینک شرایط امنیتی اقلیم کردستان عراق در حال نزدیک شدن به شرایط ناامن جنوب و مرکز این کشور شده و آرامش نسبی چند سال اخیر اقلیم کردستان دستخوش آسیب های جدی شده است.

بر همین اساس، بازدیدکنندگان خارجی به ویژه شهروندان و مسافران ایرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند لازم است هشدارهای امنیتی زیر را رعایت کنند:

1- تا جای ممکن از مسافرت های غیرضرور به اقلیم کردستان عراق به ویژه با انگیزه های گردشگری و تفریحی پرهیز و در زمان مناسب تری به این منطقه سفر کنند.

2- تا جای ممکن تلاش شود که از سفر زمینی پرهیز شود و در صورت لزوم از پروازهای خطوط هوایی موجود میان شهرهای اقلیم و کشورمان بهره گرفته شود.

3- تلاش شود پیش از سفر، هماهنگی های لازم با اشخاص یا شرکت های میزبان جهت اقامت، رفت و آمد و دیگر سرویس دهی های لازم در اقلیم به عمل آید.

4- از همراه داشتن هرگونه وسیله ای که به صورت آشکار هویت ایرانی و شیعه بودن مسافران را در معرض دید عموم قرار می دهد، خودداری شود.

5- از مدارک قانونی هویتی و اقامتی (گذرنامه و روادید معتبر) حفاظت لازم شده و تلاش شود تا مقررات مربوطه در کشور میزبان رعایت شود.

6- از گفت وگو به زبان فارسی و با صدای بلند و از بحث و جدل های مذهبی، عقیدتی و سیاسی در معابر عمومی و به صورت آشکار پرهیز شود.

7- از رفتن به مکان های ناآشنا همراه با افراد ناشناس و بدون آگاهی افراد میزبان و به تنهایی خودداری و تلاش شود با هماهنگی میزبان از نیروهای حفاظتی رسمی استفاده شود.

8- نشانی و شماره تماس کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و اربیل را همواره همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند با کنسول کشورمان در این شهرها تماس بگیرند.

9- اطلاعات لازم درباره اوضاع عمومی اقلیم کردستان عراق را پیش از سفر مطالعه و با دیدی روشن، آگاهانه و هدفمند به این منطقه مسافرت کنید.

10- از ایجاد ارتباط نزدیک با افراد ناشناس در اقلیم کردستان و امور شراکت، بازرگانی، داد و ستد و غیره پیش از تایید، از سوی سازمان ها و اتحادیه های مربوطه خودداری شود.

11- از مسافرت بدون هماهنگی به مناطق جنوبی اقلیم کردستان به ویژه به مناطق نزدیک به استان دیاله، شهرهای بعقوبه، خانقین، توزخورماتو، کرکوک، تکریت، موصل خودداری شود.

آدرس کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر سلیمانیه: محله 126 بختیاری تازه، فرع 41 - پلاک 80 شماره تلفن های 53319319 و 533194848 و 533194222 با پیش شماره 00964

آدرس کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل: جاده 30 متری، محله مناره 204، کوچه 30 - پلاک 3 شماره تلفن های 662558444 و 662222444 با پیش شماره 00964 آماده پاسخگویی به سوالات اتباع ایرانی در این خصوص است.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان عراق


( ۳۹۰ )

نظر شما :

جانمحمد اله یاری ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۵
برایکار به سلیمانیه از کجابرم
امین شاهیوند ۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۲۳:۲۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من در حال سفر کاری به اربیل هستم آیا تصمیم درستی است یا خیر
لیلاپارسی بومی ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۴
من برای دیداریک دوست که تو بیمارستان هست میرم اربیل عراق آیا امن هست
محمد ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۲
سلام من برای یک سفر کار به ابیل میخوام برم امن هست یانه