آمریکا و اروپا حلقه یاران پوتین را تحریم کردند

۰۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۳۰۳۶۵ سرخط اخبار

باراک اوباما اسامی تعداد زیادی از افراد نزدیک به پوتین و بانک اصلی روسیه را که از آنها حمایت به عمل می آورد، به لیست تحریم های آمریکا افزود و هشدار داد که در صورت ادامه موضع گیری های روسیه در قبال اوکراین اقدامات تنبیهی بیشتری را بر بخش انرژی این کشور اعمال خواهد کرد..

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت: جهان با نگرانی نظاره گر اقدامات روسیه و استقرار نظامی این کشور است آن هم به شیوه ای که انتظار حملات بیشتر به مناطق جنوبی و شرقی اوکراین می رود.

براساس لیست جدید تحریم های اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا لیست جدید تحریم ها شامل 20 نام از مقام های روس است. الکسی گروموف، معاون اول رئیس جمهور، سرگئی ایوانف، رئیس دفتر بخش اجرایی دفتر رئیس جمهور، سرگئی ناریشکین، رئیس دوما از جمله این افراد هستند. آرکادی و بوریس روتنبرگ، بازرگانان مشهور و ولادیمیر یاکونین، رئیس بخش راه آهم روسیه و گنادی تیمچنکو، رئیس گروه ولگا نیز در لیست تحریم ها هستند.

اوباما همچنین ضمن اعلام تحریم های جدید علیه افراد نزدیک به کرملین، از تحریم بانک روسیه که گفته می شود توسط 'حلقه یاران پوتین' اداره می شود، خبر داد.

همزمان، رهبران اتحادیه اروپا در نشست بروکسل، پایتخت بلژیک اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه روسیه را به بررسی گذاشتند.

با تصویب الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه در کرملین، تنش ها میان غرب و مسکو بالا گرفته است و دو طرف یکدیگر را به تحریم و انزوا تهدید می کنند.

اوباما گفت: روسیه باید بداند چنانچه به بحران فعلی دامن بزند، باید منتظر انزوای بیشتر در جامعه جهانی باشد.

تحریم شدگان از هرگونه معامله که با ارز دلار آمریکا صورت گیرد محروم خواهند شد، دارایی های آنها در آمریکا مسدود می شود و فعلا از داد و ستدی اقتصادی با آمریکا منع خواهند شد.

بانک روسیه هم که در فهرست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفته، یک بانک خصوصی متعلق به مقام های ارشد روسیه است.

همزمان، متحدان آمریکا در اروپا هم از آماده شدن برای وضع تحریم های بیشتر علیه مسکو خبر می دهند.

اتحادیه اروپا نیز با گسترش لیست افراد تحت تحریم از لغو نشست این اتحادیه با روسیه در ماه ژوئن خبر داد.

براساس تحریم های جدید اتحادیه اروپا لیست افراد ممنوع الورود روس به کشورهای اروپایی از 21 تن به 33 تن افزایش یافت. دارایی های افرادی که نامشان در لیست سیاه است در بانک های اروپایی بلوکه خواهد شد.

هرمان وان رومپوی، رئیس شورای اروپا گفت نام روس هایی که نامشان در لیست سیاه است در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد. ما تحریم های بیشتری بر دولت روسیه اعمال خواهیم کرد.

اتحادیه اروپا همچنین نشست های آمادگی برای نشست با روسیه را لغو کرد. قرار بود این نشست در ماه ژوئن برگزار شود. رومپوی تاکید کرد که اتحادیه اروپا بر تنش زدایی در اوکراین و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید دارد. وی گفت که درصورت اقدامات بیشتر روسیه در اوکراین و عدم تلاش برای تنش زدایی اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را در نظر می گیرد که تحریم اقتصادی یکی از آنهاست.

اتحادیه اروپا، دور نخست تحریم های خود علیه روسیه را روز دوشنبه و ساعاتی پس از پایان همه پرسی در کریمه اعلام کرد. همه پرسی که نتایج آن از رضایت ۹۷ درصد از شرکت کنندگان در الحاق کریمه به خاک روسیه خبر داد.

کلید واژه ها: روسیه اتحادیه اروپا اوکراین


نظر شما :