درخواست دولت مالزی برای بهبود روابط با ایران

۰۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۹ کد : ۱۹۳۰۵۵۰ سرخط اخبار

یک مقام بلندپایه حزب اسلام گرای مالزی اعلام کرد که سیاست های افراط گرایانه ضد شیعی دولت مالزی در سال گذشته زیان های سنگینی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ازمان احمد نواوی، مدیر اداره بین الملل حزب اسلامگرای پاس (PAS) مالزی اظهار کرد: این سیاست های افراطگرایانه میلیون ها رینگیت به اقتصاد مالزی زیان وارد کرده است و به همین رو یک وزیر دولت مالزی از این حزب برای بهبود روابط با ایران درخواست کمک کرده است.

وی با امتناع از نام بردن از وزیری که در خواست کمک کرده است، گفت: این موضوع که این وزیر با من برای کمک تماس گرفته، درست است.

وی افزود: واکنش ایران به کمپین ضد شیعی حزب آمنو (حزب حاکم بر مالزی) برای مالزی گران تمام شده است.

وی تاکید کرد: در این میان بازنده اصلی شرکت پتروناس بوده است که عملیات اکتشاف نفت آن در ایران دچار مشکل شده است و این در حالی است که شرکت های نفتی آمریکایی از جمله کونوکو فیلیپس و اسو در حال ورود به بازار ایران هستند.

روزنامه مالزین اینسایدر با انتشار این خبر نوشت که روابط ایران و آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید ایران بهبود پیدا کرده است.

این روزنامه همچنین عنوان کرده است که سید ازمان به عنوان رییس اداره بین المللی جزب پاس روابط خوبی رهبران جنبش های اسلامی از جمله ایران دارد و این در حالی است که داتوک سری احمد هادی آونگ، رییس حزب پاس نیز با بهبران ایران روابط خوبی دارد.

کلید واژه ها: مالزی


نظر شما :