دفاع اردوغان از فیلترینگ توییتر

۰۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۳۰۵۶۹ سرخط اخبار

رجب طیب اردوغان  نخست وزیر ترکیه از مسدود کردن شبکه اجتماعی ˈ توییتر ˈ در این کشور دفاع کرد.

به گزارش ایرنا ، نخست وزیر ترکیه امروز - سه شنبه - در آستانه انتخابات شهرداری ها در این کشور در تجمع هواداران حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در شهر ˈ کاستامونو ˈ ترکیه گفت : ما با استفاده از فن آوری های مدرن مخالف نیستیم ولی با فعالیت های غیر قانونی این شبکه اجتماعی مخالف هستیم .

وی با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی توییتر توسط حکم دادگاه در ترکیه مسدود شد ، افزود : این شبکه اجتماعی با انتشار نوارهای صوتی دروغین حقوق شخصی بسیاری از مردم و مقامات دولتی ترکیه را نقض کرده است.

نخست وزیر ترکیه بار دیگر ˈ فتح الله گولن ˈ رهبر آمریکانشین جماعت ˈ نور ˈ را به مخالفت با روند صلح بین دولت آنکارا و ˈپ.ک.کˈ متهم کرد و گفت : جماعت گولن با روند صلح در این کشور مخالف است.

وی گفت : دادستان های منتسب به جماعت گولن با افشای مذاکرات مقامات دولتی ترکیه با رهبران ˈپ.ک.کˈ در اسلو قصد بازداشت رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه را داشتند که موفق به این کار نشدند.

اردوغان در ادامه گفت : ما همچنان به مبارزه با دولت موازی در ترکیه ادامه خواهیم داد.

در پی عملیات فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه شد ، مقامات دولتی و نخست وزیر ترکیه جماعت گولن و دولت موازی را مسوول این عملیات عنوان کردند.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه روز دهم فروردین ماه با شرکت نامزدهای احزاب مختلف برگزار می شود. 

کلید واژه ها: شبکه اجتماعی گولن


نظر شما :