مفاد توافق جان کری و رژیم صهیونیستی

۱۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۳۰۸۸۱ سرخط اخبار

رسانه های رژیم صهیونیستی از برخی مفاد توافق صورت گرفته میان وزیر خارجه آمریکا و این رژیم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی هآرتص از توافقی که جان کری وزیر خارجه آمریکا به دنبال اجرایی کردن آن برای تمدید مذاکرات سازش تا پایان سال جاری میلادی است که شامل آزاد کردن چهارمین گروه از اسیران فلسطینی، آزادی چهارصد اسیر که احکام سبکی برای آنها صادر شده و توقف شهرک سازی به استثنای بیت المقدس است، پرده برداشت.

این رسانه صهیونیستی از احتمال شامل شدن آزادی جاسوس اسرائیلی جاناتان بولارد که در زندان آمریکایی به سر می برد برای تسهیل اجرای مراحل آزادی چهارمین گروه از اسیران فلسطین که شامل اسیران مناطق 48 می شود، خبر داد و بیان کرد: بر این اساس 400 اسیر فلسطینی با احکام سبک طبق طرح موسوم به حسن نیت آزاد می شوند اما تشکیلات خودگردان خواستار مشارکت در فهرست اسیران و این که شامل رهبران سیاسی و اسیران مریض و نوجوانان و زنان شود، است.

هآرتص نوشت: موضوع توقف شهرک سازی نمادین است زیرا بخش اعظم عملیات ساخت شهرک نشینان صهیونیستی یا طرحهای فردی است یا در اختیار جمعیت های شهرک سازی است. موضوع بسیار خطرناک برای فلسطینی ها مستثنی شدن بیت المقدس از تصمیمات و خارج شدن آن از حوزه مذاکرات است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز متن توافق میان اسرائیل و جان کری وزیر خارجه آمریکا را شامل آزادی جاناتان بولارد جاسوس یهودی بازداشت شده در آمریکا طی دو هفته، تمدید مذاکرات سازش تا پایان 2015، آزادی چهارمین گروه از اسیران فلسطینی و آزادی 400 اسیر فلسطینی که هیچ صهیونیستی را نکشته یا زخمی نکرده اند و باقی ماندن مروان البرغوثی مسئول جنبش فتح در زندان های اسرائیل است. در واقع اسرائیل اسامی 400 اسیری را که باید آزاد شوند انتخاب می کند.

همزمان رسانه های فلسطینی از هجوم بیش از 130 صهیونیست به مسجد الاقصی در ادامه هتک حرمت آنها به این مسجد مبارک خبر دادند.

این در حالی است که احمد المدلل عضو جهاد اسلامی فلسطین از شاخه های مقاومت خواست که استراتژی واحدی را برای آزادی اسیران فلسطین اتخاذ کنند.

وی افزود: همه فلسطینی ها باید از اسیران فلسطینی حمایت کنند. اسیران از محدودیت و بی توجهی پزشکی رنج می برند. جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشر که دم از حقوق بشر می زنند، چرا در قبال نقض فراوان حقوق بشر ساکت هستند؟!

المدلل بیان کرد: ما مطمئن هستیم که اسیران فلسطینی ها بر صهیونیست ها پیروز می شوند همان طور که خضر عدنان و هناء الشلبی و دیگران پیروز شدند.

کلید واژه ها: اسیران فلسطینی


نظر شما :