اسکاتلندی‌ها استقلال می‌خواهند

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۳۱۷۸۵ سرخط اخبار

در شرایطی که قرار است همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس در ماه سپتامبر برگزار شود، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اسکاتلند در آستانه استقلال قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه مستقل آی سی ان، جنبش حامی استقلال اسکاتلند بالاترین میزان حمایت از خود را پس از آغاز کمپین «آری» داشته و تنها به دو درصد دیگر نیاز دارد تا برنده ی همه پرسی شود.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، میزان حمایت از استقلال اسکاتلند از انگلیس 39 درصد بوده در حالی که همچنان 42 درصد با این اقدام مخالف هستند.

از زمان آغاز کمپین مبارزات برای همه پرسی در سال گذشته میلادی، فاصله بین حامیان و مخالفان جدایی از انگلیس تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک شده است.

این نظرسنجی همچنین برای اولین بار نشان داد که رأی دهندگان اسکاتلندی که اصلیتی انگلیسی دارند، نقشی اساسی در نتایج همه پرسی ایفا می کنند زیرا تنها 28 درصد از آن ها حامی استقلال هستند. اگر این افراد را در نتایج همه پرسی در نظر نگیریم، حامیان استقلال از انگلیس رأی بیشتری خواهند داشت.

در همین راستا بلیر جنکینز، رئیس اجرایی گروه «آری اسکاتلند» عنوان کرد: کم شدن فاصله بین موافقان و مخالفان استقلال به ما نشان می دهد که کارگرها و زن های بیشتری از جدایی از انگلیس حمایت می کنند.

رأی دهندگان اسکاتلندی در 18 سپتامبر به پای صندوق های رأی خواهند رفت تا رأی موافق یا مخالف خود را به استقلال اسکاتلند از انگلیس بدهند.

کلید واژه ها: اسکاتلند استقلال اسکاتلند


نظر شما :