نقشه عربستان و فرانسه برای انتخابات سوریه

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۳:۲۸ کد : ۱۹۳۱۹۸۶ سرخط اخبار

عربستان سعودی و فرانسه با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، تمامی تلاش های خود را برای شکست این انتخابات به کار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه المنار فلسطین، افسران عربستانی و فرانسوی در منظقه مرزی اردن با سوریه در حال گشت زنی هستند تا زمینه اجرای طرح مشترک دو کشور برای شکست انتخابات ریاست جمهوری سوریه را فراهم کنند و قدرت دولت سوریه را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشو ر را مختل کنند.

روزنامه المنار به نقل از گزارش ها اطلاعاتی فاش کرد که عملیات نظامی ارتش سوریه در حمص باعث وحشت عربستان و فرانسه شده است و ارتش سوریه موفق شده تا راه امداد رسانی به تروریست ها را در حلب بعد از بستن راه مواصلاتی تروریست ها از لبنان قطع کند.

این گزارش ها تاکید می کنند که حالتی از ترس تروریست ها را در بر گرفته است و دستگاه اطلاعاتی عربستان سرکرده گروه های تروریستی را تهدید کرده است که در صورت پیروزی ارتش سوریه در جنگ منطقه «حمص قدیمة»  عذر وی را خواهند خواست.

بر اساس این گزارش پاریس و ریاض تروریست ها را تشویق می کنند که چند جبهه دیگر را در اطراف حمص باز کنند تا ارتش سوریه را سردرگمی قرار دهند. همچنین دستگاه اطلاعاتی فرانسه با سرمایه عربستان، سعی دارد موشک های ضد هواپیما را در اختیار مخالفین دولت سوریه قرار دهد، در حالی که دستگاه های اطلاعاتی اروپایی بارها از خطر در دست افتادن این سلاح ها توسط گروه های تندروی سلفی، هشدار داده اند.

کلید واژه ها: ارتش سوریه


( ۱ )

نظر شما :