امیدواری‌ اتریش به‌ همراهی‌ روسیه در مسأله اوکراین

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۹۳۲۴۲۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه اتریش بعد از استقبال از سرگئی لاوروف همتای روسی خود که برای نشست وین عازم پایتخت اتریش شده است، نسبت به تغییر موضع مسکو در قبال اوکراین و همراهی برای حل بحران این کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های اتریش، سباستین کورتس وزیر امورخارجه اتریش که دوشنبه شب میزبان بیش از سی وزیر امورخارجه و چهل وهفت هیات نمایندگی از کشورهای مختلف جهان برای بحث وتبادل نظر به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران اوکراین می باشد، بعد از دیدار اولیه واستقبال از وزیر امورخارجه روسیه نسبت به تغییر موضع مسکو در قبال بحران اوکراین ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه اتریش خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد از یک جنگ جلوگیری کند می بایست به دنبال گفت وگو باشد.

کورتس درعین حال تصریح کرد که نمی بایست از نشست وین انتظار معجزه داشت زیرا هیچ راه حل سریع و آسانی بدست نخواهد آمد.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، مذاکرات وین با حضور بیش از 30 وزیر امور خارجه جهان از جمله وزیر امور خارجه دولت موقت اوکراین یکی از مهمترین نشست هایی است که تاکنون درباره بحران این کشور برگزار شده است.

جرالد فلیشمان،سخنگوی وزارت خارجه اتریش نیز در سخنانی با اشاره به سفر وزیران امور خارجه روسیه واوکراین به وین از دیدار لاوروف ودشچیتسیا خبر داد و گفت: دو وزیر خارجه قرار است بعدا در یک میهمانی شام کاری حضور یابند ولی این یک دیدار دوجانبه نخواهد بود بلکه دیگر وزیران خارجه نیز در این میهمانی شرکت خواهند کرد.

انتظار می رود حدود 30 وزیر امور خارجه و مقامات بلند پایه از 47 کشور از جمله اعضای شورای اروپا مانند ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس درگردهمایی روز سه شنبه حضور یابند اما فرانک والتر اشتاین مایر و لوران فابیوس وزیران امور خارجه آلمان و فرانسه در این اجلاس حضور نخواهند داشت.

قرار است در نشست شورای اروپا جایگاه مردم سالاری، حقوق بشر وهمکاری درداخل اتحادیه اروپا مورد بحث قرارگیرد ودرحاشیه آن یک ناهار کاری برای بررسی وضعیت اوکراین ترتیب خواهد یافت.

دانیل هویلتگن سخنگوی شورای اروپا دراین زمینه با تاکید براینکه باید نه تنها از نظر لفاظی بلکه درعمل تنش ها کاهش یابد، خاطرنشان کرد: شورای اروپا می تواند به یافتن یک راه حل کمک کند.

کلید واژه ها: اتریش اوکراین شورای اروپا


نظر شما :