تلاش کنگره آمریکا برای تحریم ونزوئلا

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۹۳۲۵۹۵ سرخط اخبار

نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرحی قصد دارند دولت ونزوئلا را به خاطر نحوه مواجهه با اعتراضات ضد دولتی در این کشور تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا طرح اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی ضد دولت ونزوئلا را به خاطر نوع برخورد با اعتراضات ضد دولتی تصویب کرده و اکنون قرار است کنگره آمریکا رای گیری در این خصوص را انجام دهد.

بر اساس این گزارش کنگره آمریکا از دولت باراک اوباما خواسته است تا مقام های دولتی ونزوئلا را به خاطر آنچه که "نقض حقوق بشر در جریان مقابله با اعتراضات ضد دولتی" عنوان کرده اند با تحریم های سیاسی و اقتصادی مجازات کند. لغو صدور ویزا و توقیف اموال و دارایی های مقام های ارشد دولت ونزوئلا بخشی از این تحریم ها خواهد بود.

تلاش کنگره برای اعمال تحریم ضد دولت ونزوئلا در شرایطی است که کاخ سفید پیش از این مخالفت خود را با اعمال این تحریم ها اعلام کرده است. کاخ سفید بر این باور است که اعمال تحریم ها در شرایط کنونی به ضرر روند مذاکرات دولت و مخالفان خواهد بود.

روبرتا یاکوبسن دستیار وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی تاکید کرد: وی در دیدار با نمایندگان آمریکایی نگرانی خود را نسبت به نقض حقوق بشر در ونزوئلا و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بین دولت و مخالفان اعلام کرده است.

یاکوبسن در ادامه افزود: ما به شدت بازداشت مخالفان و معترضان توسط دولت ونزوئلا را محکوم می کنیم. این افراد کسانی بوده اند که در اعتراضات مسالمت آمیز شرکت کرده اند.

وی گفت: در حالی که تنها یک ماه از آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان ونزوئلا گذشته است خیلی زود است که بخواهیم تحریم های هدفمند سیاسی و اقتصادی را ضد کاراکاس اعمال کنیم. این روند و پروسه اهمیت زیادی دارد چون این نخستین بار است که چنین روندی آغاز شده است.

اعتراضات داخلی ونزوئلا در پی افزایش شدید آمار جرم و جنایت در ماه فوریه آغاز شده است ولی این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شده است. تاکنون 40 نفر در جریان اعتراضات خونین ونزوئلا کشته شده اند.

کلید واژه ها: ونزوئلا دولت ونزوئلا


نظر شما :