آخرین هشدار اعراب به قطر

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۳:۲۲ کد : ۱۹۳۲۷۲۱ سرخط اخبار
یک پایگاه خبری سعودی مدعی شد وزیران خارجه عربستان و امارات تهدید کرده اند اگر قطر به تعهدات خود در خصوص رفع اختلافات، هر چه زودتر عمل نکند، در خلال چند روز آینده باید منتظر اعمال سیاست های جدید علیه خود باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری سعودی «ایلاف»، علی رغم وساطت طرف های مختلف، جهت بازگشت سفرای عربستان سعودی، امارات و بحرین به قطر که از ماه مارس به کشورهای خود فراخوانده شدند به نظر می رسد روابط میان قطر و سه کشور مذکور هنوز به وضعیت عادی خود بازنگشته است.

بر اساس این گزارش، دولت های عربستان و بحرین و امارات، قطر را به وقت کشی و وعده های غیرحقیقی برای خرید وقت متهم می کنند و می گویند قطر امید به تغییرات منطقه ای و بین المللی دارد تا شاید یتواند به واسطه آنها از انجام تعهداتی که داده است سرباز زند.

ایلاف افزود که منابع آگاه از جلسه ای پنهانی میان وزرای خارجه عضو شورای همکاری در ریاض خبر دادند که آشتی میان دولت های خلیج فارس با قطر در این جلسه و بر اساس توافقات آن و گام هایی که قطر باید بردارد صورت گرفته است. قطر به عربستان سعودی، بحرین و امارات که به دوحه به عنوان کشوری که امنیت منطقه را تهدید می کند قول داده است از حمایت «اخوان المسلمین» دست بردارد اما به نظر می رسد عربستان پس از عمل نکردن قطر به تعهداتش از طرح آشتی با دوحه کنار کشیده است، خصوصا اینکه سه کشور مذکور می دانند قطر قول های بسیار می دهد اما کمتر عمل می کند.

ایلاف همچنین نوشت که علی رغم بدقولی های دوحه کشورهای عربی خلیج فارس صبر کردند اما صبر نیز حد و حدودی دارد و منابع آگاه اعلام کردند وزیران خارجه عربستان و امارات در هشدار جدید خود تهدید کرده اند اگر قطر به تعهدات خود به ویژه تعهداتش در نشست ریاض عمل نکند روزهای آینده شاهد سیاستی جدید علیه خود خواهد بود و تمام گزینه های مطرح خواهد شد.

کلید واژه ها: قطر امارات


نظر شما :