دانش‌ موشکی‌ ایران‌ فراتر از کره‌شمالی‌ است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۹۳۲۷۹۶ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «مایینچی شیمبون» ژاپن مدعی شد که ایران فناوری تولید موشک های بین قاره ای بالستیک خود را در اختیار کره شمالی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «مایینچی شیمبون» ژاپن، تصریح کرد که فناوری تولید موشک های بین قاره ای بالستیک ایران در اختیار کره شمالی قرار داده می شود و به همین دلیل ایران باید از تولید موشک های بین قاره ای بالستیکی دلسرد شود.

وی در ادامه حرف های خود گفت: به همین دلیل، معتقدم که گروه 1+5 باید علاوه بر از بین بردن ظرفیت ایران برای تولید بمب اتم و کلاهک های اتمی، این کشور را از تولید موشک های بین قاره ای بالستیکی بازدارند.

وی پیشتر اشاره کرده بود که کره شمالی نیز فناوری خود را در اختیار ایران قرار داده است و گفت که نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه سطح دانش موشکی ایران و فناوری این کشور از کره شمالی بیشتر است، صحت دارد.

نتانیاهو تأکید کرد که ایران و کره شمالی به یکدیگر کمک می کنند و احتمالاً ایران تمامی انواع دستاوردهای فناوری خود را با کره شمالی به اشتراک گذارد.

نتانیاهو روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت ماه) با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت وگویی داشت و گفت که ژاپن و اسرائیل رایزنی های نزدیکی در خصوص به اشتراک گذاری اطلاعات داشته اند و این مسئله تعهد به ایجاد نظام همکاری بین مقامات دفاعی توکیو و تل آویو را نشان می دهد.

وی پیشتر در خصوص توافق میان ایران و 1+5 اینگونه گفته بود که چنین توافقاتی تنها به ایران آزادی و زمان برای تولید سلاح های هسته ای می دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه مینچینی شیمبون اعلام کرد که مخالف هرگونه توافقی است که به ایران امتیازات مهمی دهد.

وی گفت: هدف باید جلوگیری ایران از دستیابی به ظرفیت تولید سلاح های هسته ای باشد. این چیزی است که ایران در مذاکرات کنونی در تلاش برای دستیابی به آن است. آنها لزوماً خواستار لغو تحریم ها و حفظ ظرفیت هایشان هستند. اگر چنین چیزی رخ دهد، برآمد آن خیلی بد خواهد بود و وضعیت شبیه کره شمالی به وجود خواهد آمد.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که اگر جمع آوری اطلاعات مستقل تأیید کند که پیشرفت هسته ای ایران به یک سطح جدی رسیده است، آیا اسرائیل به صورت یکجانبه به ایران حمله خواهد کرد، گفت: من ترجیح می دهم قدرت های جهان را ترغیب کنم تا به یک توافق خوب برسند.

 نتانیاهو همچنین درباره در خصوص شروط فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه از جمله توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو اشغالی گفت: فکر نمی کنم پیش شرط گذاری ایده خوبی باشد.

وی ادامه داد که ازسرگیری مذاکرات سازش با فلسطینیان تحت چنین شرایطی دشوار خواهد بود.

شرایط جبهه آزادیبخش فلسطین برای ازسرگیری مذاکرات سازش با صهیونیست ها شامل، آزاد کردن اسرای فلسطینی است که اسرائیل در پایان ماه مارس آن را به حالت تعلیق درآورد، توقف فعالیت های شهرک سازی اسرائیلی ها در قلمرو فلسطینی ها، کشیدن نقشه مرزهای جدید بین اسرائیل و دولت آینده فلسطینیان در بازه زمانی ۳ ماهه می باشد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی تولید موشک ژاپن


نظر شما :