توصیه حزب الله لبنان به«بان کی مون»

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۳:۳۶ کد : ۱۹۳۲۸۶۴ سرخط اخبار

شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان از « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که با شکستن سکوت به تجاوزهای مستمر رژیم اسراییل به خاک لبنان اعتراض و آن را محکوم کند.

به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم روز پنجشنبه و در مراسمی که به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت و آزادسازی سرزمین های اشغالی برگزار شد، با اشاره به تجاوزهای اخیر دریایی و زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار داشت: آرزو داریم حتی برای یکبار هم که شده است دبیرکل سازمان ملل به تجاوزهای اسراییل اعتراض کند.

۲۵ ماه مه، مصادف با سالروز پیروزی مقاومت لبنان و آزادسازی سرزمین های لبنان بعداز ۲۲ سال از اشغال رژیم صهیونیستی است. در این روز نیروهای مقاومت موفق شدند با تحمیل شکستی سنگین به رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم و مزدوران آن را بدون مذاکره و شرط و شروطی از خاک لبنان اخراج کنند. شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: سکوت دبیرکل سازمان ملل در قبال تجاوزهای اسراییل در حالی است که وی درنگ نمی کند و قبل از نشست شورای امنیت و دریافت گزارش ها به هرگونه اقدام دفاعی ما اعتراض می کند.

معاون دبیرکل حزب الله، تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان را هر چند محدود به اقدامات بیگانگان بدون وطن و غریبه هایی توصیف کرد که تلاش می کنند به مردم عادی ، کشتزارها و حیوانات و درخت ها حمله کنند و صدمه بزنند.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه تجاوزهای اخیر اسراییل بیانگر کوچک شدن سطح درگیری های آنهاست، گفت که درهرصورت باید این تجاوزها را محکوم کرده و به این رژیم نهیب بزنیم، دولت لبنان برای رسوا کردن اسراییل اقدام کند و صدای اعتراض نیروهای سیاسی در لبنان را بشنویم اما متاسفانه کمتر شاهد اعتراض ها در داخل و خارج لبنان هستیم.

سه هدف مقاومت
معون دبیرکل حزب الله که در مدرسه « امام المهدی (عج)» منطقه الحدث بیروت سخن می گفت، با بیان اینکه مقاومت به یک رکن اساسی برای حمایت از لبنان و اصول و ارزش های آن تبدیل شده است و تنها یک ایده و طرح و پیشنهاد نیست، گفت که مقاومت بخشی تکفیک ناپذیر از وجود لبنان است و امروز لبنان بدون مقاومت معنا و ارزشی ندارد.

شیخ نعیم قاسم از «آزاد سازی سرزمین های اشغالی و حمایت از لبنان و ساختن لبنان» به عنوان سه هدف نهایی و اولویت مقاومت یاد کرد و افزود: مقاومت اسلامی و ملی لبنان برای اولین بار در منطقه توانست اسراییل را از سرزمین های اشغالی بیرون کند.

وی با تاکید به اینکه رژیم صهیونیستی بعداز آزادسازی سرزمین های اشغالی و تجاوز سال ۲۰۰۶ دیگر جرئت حمله به لبنان را از ترس پاسخ مقاومت نداشته است ، خاطرنشان کرد که آنها بخوبی می دانند مقاومت برای مقابله با چالش ها و تجاوزها بدون ملاحظات سیاسی و بین المللی درنگ نمی کند و از حق خود برای حمایت از کرامت و آزادی کوتاه نمی آید و در میدان حاضراست و خواهد بود.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « اگر مقاومت نبود آیا سرزمین های اشغالی آزاد می شد، آیا دولتی در لبنان وجود داشت، آیا تهدیدهای اسراییل متوقف می شد و آیا سرمایه گذاران داخلی و خارجی به لبنان می آمدند؟» ، تصریح کرد : بله مقاومت به سند و تضمینی برای ساختن لبنان تبدیل شده است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که همه گزینه های حزب الله مبتنی برمقاومت یعنی آزادسازی سرزمین های اشغالی و حمایت از لبنان و ساختن لبنان است و نبرد ما در سوریه بخشی از برنامه مقابله با دشمنان مقاومت و حمایت از محور وعقبه مقاومت است.

کلید واژه ها: اسراییل تجاوزهای نعیم سرزمین های اشغالی نعیم قاسم قاسم رژیم صهیونیستی دبیرکل حزب به لبنان دبیرکل حزب الله آزادسازی سرزمین آزادسازی سرزمین های


نظر شما :