شکایت ونزوئلا از آمریکا در سازمان ملل

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۵ کد : ۱۹۳۳۰۶۴ سرخط اخبار

ونزوئلا ضمن متهم کردن آمریکا به دخالت در امور داخلی خود اعلام کرد، کاراکاس قصد دارد شکایتی را ضد واشنگتن در سازمان ملل مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دولت آمریکا را به کارشکنی و تلاش برای تضعیف دولت کاراکاس متهم کرد و همچنین مخالفان دولت را نیز به تلاش برای سرنگونی دولت خود متهم کرده است.

بر اساس این گزارش مادورو از مخالفان خواسته است تا به دنبال یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای پایان دادن به تنش ها و ناآرامی های داخلی باشند. مخالفان از دولت مادورو به خاطر افزایش آمار جرم و جنایت انتقاد می کنند و مدعی هستند که سیاست های وی منجر به کمبود کالاهای اساسی و افزایش شدید نرخ تورم شده است.

مادورو نیز آمریکا را به حمایت از مخالفان و تلاش برای کودتا ضد دوات کاراکاس متهم کرده است. نیروهای امنیتی ونزوئلا اخیرا 60 تبعه خارجی را به اتهام تحریک اعتراضات ضد دولتی بازداشت کرده است.وزرای خارجه برزیل، اکوادور و کلمبیا که پیش از این مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان را میانجیگری کرده اند روز گذشته وارد کاراکاس شده اند.

اعتراضات داخلی ونزوئلا در پی افزایش شدید آمار جرم و جنایت در ماه فوریه آغاز شده است ولی این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شده است.از آغاز اعتراضات داخلی در ونزوئلا تاکنون 42 نفر کشته شده اند. حدود 800 نفر نیز زخمی و 3000 نفر نیز بازداشت شده اند.

برخی نمایندگان آمریکایی خواستار وضع تحریم ضد مقام های دولت ونزوئلا شده اند و یا حتی پا را از این فراتر گذاشته و خواستار اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری شده اند ولی دولت باراک اوباما تاکنون با اعمال این تحریم ها مخالفت کرده و خواستار ادامه مذاکرات بین مخالفان و دولت کاراکاس شده است.

کلید واژه ها: ونزوئلا کاراکاس


نظر شما :