بان کی مون: جهان آینده به متعلق به آسیا است

۰۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۳۳۱۶۳ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه آینده جهان از جهات مختلف در آسیا پی ریزی می شود، خواستار مقابله جدی تر با بحران های جاری که یکپارچگی این قاره را تهدید می کند، شد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر دبیرکل سازمان ملل، بان کی مون روز چهارشنبه در چهارمین کنفرانس بین المللی تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) که در شانگهای برگزار شد، اظهار داشت، به رغم تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته آسیا به بستری از نگران کننده ترین تنش های جهان تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره بحران هایی از جمله جنگ داخلی سوریه، گسترش سلاح های مرگبار و مناقشات منطقه ای در این قاره از رهبران جهان خواست تا قبل از آن که آسیا از هم پاشیده شود برای رفع این بحران ها همت بیشتری بکار گیرند.

وی با اشاره به این که آسیا در مسیر ترقی و پیشرفت گام بر می دارد، افزود: این قاره سرزمین سازوکار های اقتصادی، ابداع گریهای نوین و توانمندی های بالقوه است.

بان کی مون با ذکر این که دوران انتقال در قرن 21 با چالش هایی نیز همراه است که اهداف مربوط به رفاه، ثبات و شان و ارزش انسانی در این قرن را با خطراتی مواجه کرده اند به مشکلاتی از قبیل نابرابری، گسترش سلاح های کشتار جمعی و خطر تروریسم و مواد مخدر که تمامیت کشور ها را تهدید می کند، اشاره کرد.

کلید واژه ها: آسیا


نظر شما :