چاک هیگل وارد افغانستان شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۳۳۶۶۶ سرخط اخبار

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا برای بررسی روند انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان، روز یکشنبه وارد افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا برای بررسی روند انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان، روز یکشنبه وارد افغانستان شد.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا، یک روز بعد از آن وارد افغانستان شد که کاخ سفید اعلام کرد که «بوئی برگدال» نظامی آمریکایی که ۵ سال در دست طالبان گرفتار بود را با ۵ زندانی افغان در گوانتانامو، تبادل کرده است.

سفر هیگل به افغانستان همچنین چهار روز بعد از آن صورت گرفته که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تا پایان ۲۰۱۶، کمتر از یکهزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور خواهند داشت.

انتقادات زیادی به دولت آمریکا مبنی بر آن وارد شده است که می بایست ۳۰ روز قبل از آزادی هر زندانی گوانتانامو، کنگره را در جریان قرار دهد و هیگل در دفاع از آزادی برگدال گفت: ما معتقدیم که اطلاعاتی که ما داشتیم، به گونه ای بود که نشان می داد سلامت و ایمنی برگدال در معرض خطر است و وضعیت جسمانی اش رو به وخامت است. قضاوت ما اینگونه بود که اگر روزنه ای پیدا کنیم و بتوانیم از طریق آن روزنه رو به جلو حرکت کنیم، می بایست برگدال را از طریق آن روزنه نجات دهیم.

هیگل در گفت وگو با خبرنگارانی که او را همراهی می کردند ابراز امیدواری کرد که تبادل این نظامی آمریکایی با زندانیان طالبان به پیشرفتی در ارتباط با طالبان منتهی شود.

واشنگتن بر این باور است که بهترین نتیجه ای که در افغانستان می تواند به وجود آید شامل مصالحه با طالبان می باشد.

هیگل اعلام کرد که در نظر دارد به زودی با برگدال صحبت کند البته گفت وگو با وی در زمانی صورت خواهد گرفت که وضعیت جسمانی او بهبود یابد.

کلید واژه ها: برگدال


نظر شما :