هشدار دولت لبنان به پناهجویان سوری

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۲۹ کد : ۱۹۳۳۶۹۲ سرخط اخبار

دولت لبنان به بیش از یک میلیون پناهجو سوری این کشور در مورد خروج از بیروت هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از بیروت، وزارت کشور لبنان در اطلاعیه ای به آوارگان سوری هشدار داد ، در صورت مراجعت به سوریه و تصمیم به بازگشت دوباره به لبنان، هرگز جایگاه قبلی خود در این کشور را نخواهند داشت.

این اطلاعیه بدون اشاره به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه در سوریه تاکید کرد که دولت بیروت می کوشد از بروز هر گونه اصطحکاک یا تحریک متقابل میان پناهندگان سوری و جوامع لبنانی میزبان آنها جلوگیری به عمل آورد.

این گزارش با یادآوری اینکه این تصمیم دولت بیروت می تواند سبب رنجش و دلسردی بسیاری از سوری ها و ساکنان مناطق مرزی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان شود، افزود: هفته گذشته ده ها هزار سوری با حضور در سفارت دمشق در بیروت رای خود را به صندوق انداختند.

بنابر تاکید دولت دمشق کسانی که نتوانند سر صندوق رای مستقر در سفارت سوریه در بیروت حاضر شوند، می توانند به یکی از مراکز اخذ رای در نقاط مرزی این کشور مراجعه کنند.

به گزارش رویترز، حضور گسترده رای دهندگان سوری در سفارت سوریه در بیروت و حمایت علنی و گسترده آنها از بشار اسد رییس جمهوری سوریه موجب عصبانیت مخالفان اسد در لبنان شده است، به طوری که آنها اعلام کردند چنانچه آواره ای در این کشور بخواهد برای رای دادن به سوریه بازگردد ، دیگر مجاز به بازگشت به جمع آنها در اردوگاه های لبنان نیست.

کلید واژه ها: بیروت


نظر شما :