اتحاد ضد بشار درحال فروپاشی است

۱۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۹۳۳۹۶۷ سرخط اخبار

روزنامه هاآرتص در گزارشی نگرانی عمیق تل آویو از شکسته شدن جبهه ضد اسد را آشکار ساخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» در گزارشی تحت عنوان «درهم شکسته شدن مخالفان اسد»، می نویسد: واشنگتن محتاط است، ریاض سردرگم و قاهره نیز درگیر مشکلات خود می باشد و در مقابل مسکو و تهران بر انتخاب مجدد بشار اسد حساب باز می کنند.

بنابر این گزارش، برخلاف رییس جمهور تازه منتخب مصر، بشار اسد با هیچ سردرگمی سیاسی مواجه نیست و او به سادگی نبرد علیه شبه نظامیان مخالفش را البته با کمک های ایران و روسیه ادامه خواهد داد.

در حقیقت بشار اسد با هیچ خطری در سال گذشته مواجه نشد و غرب هیچ تهدید یا حمله موشکی و هوایی علیه مواضع او انجام نداد.

این روزنامه در ادامه با انتقاد از مواضع اخیر اوباما در قبال روسیه مبنی بر به کارگیری رویکرد سیاسی نوشت: «رابرت فورد»، سفیر سابق آمریکا در سوریه در گفت وگو با کریستین امانپور، مجری شبکه خبری «سی ان ان» سیاست های اوباما در قبال سوریه را زیر سئوال برد.

فورد در این زمینه گفت: هیچ کاری  را جز  امحاء سلاح های شیمیایی در این کشور نتوانستیم انجام دهیم. ما هیچ موفقیت سیاسی در سوریه نداشتیم.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سخنان معاون وزیر خارجه روسیه درباره حضور بخشی از مخالفان در دولت جدید اسد به عنوان رویکردی مناسب در ریاست جمهوری منتخب سوریه می نویسد: دعوت ریاض از حسن روحانی، رییس جمهور ایران به این کشور و سفر امیر کویت به تهران و آمادگی این امیرنشین در ایفای نقش میانجی بین تهران- ریاض قطعا باعث ایجاد تحول در وضعیت سوریه می شود اما آشکار است که در مواضع ریاض در قبال اسد تغییری ایجاد نشده است.

رسانه های سعودی از همگرایی ایران، مصر و سعودی برای ترسیم مجدد نقشه منطقه و ایجاد امنیت و ثبات بیشتر در منطقه اشاره می کنند.

هاآرتص تصریح می کند که اسد تقریبا نگرانی در قبال کنترل اراضی کشورش ندارد.

این روزنامه سپس با اشاره به وضعیت بعد از انتخابات سوریه می نویسد: با وجود مصیبت های قبلی و شلیک گلوله علیه شهروندان سوری از حاشیه شهرهای این کشور، هم اکنون در خیابان ها جوانان درحال خواندن سرود های ملی هستند و رسانه های تصویری این کشور نیز در حال ساخت فیلم ها و سریال هایی که نمایانگر پیروزی اسد است، هستند.

هاآرتص در خاتمه و در نتیجه گیری می نویسد: با تمامی جوانب به نظر می رسد که دولت اسد نه تنها مشکلی از لحاظ مالی برای تجهیز ارتش خود ندارد بلکه هنر نمایش این پیروزی را نیز در اختیار دارد.

کلید واژه ها: ریاض


نظر شما :