(تصاویر) حمله تروریستی به فرودگاه کراچی

۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۳۴۰۶۵ سرخط اخبار
فرارو- رسانه های پاکستان از کشته شدن دست کم 23 تن در پی حمله مردان مسلح گروه تحریک طالبان پاکستان به یکی از بزرگترین فرودگاه های این کشور در کراچی خبر داده و اعلام کردند که 10 تن از قربانیان، افراد مهاجم بودند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در فرودگاه بین المللی "جناح" در کراچی در حالی رخ داده که دولت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در تلاش برای کشاندن شبه نظامیان طالبان پاکستان بر سر میز مذاکره است تا به خشونت های چند ساله پایان دهد.
 
رسانه های محلی پاکستان گزارش دادند، درگیری مسلحانه تا چند ساعت ادامه یافت و ارتش امروز (دوشنبه) اعلام کرد که فرودگاه امن شده است. مهاجمان به دو منطقه کشانده شده و سربازان با آن ها مقابله کردند.
 
گروه "تحریک طابان پاکستان" مسئولیت این حمله را پذیرفته که به دنبال سرنگونی دولت اسلام آباد است.
 
یک مقام رسمی به خبرنگاران گفت تعدادی از مهاجمان لباس های مخصوص نیروهای امنیتی فرودگاه های پاکستان را به تن کرده بودند و مواد منفجره را به بدنشان بسته بودند. یکی از آنها قصد کرده بود تا یک هواپیمای سازمان هواپیمایی کشوری را برباید که یک مامور به او تیراندازی می کند. تیراندازی سبب انفجار بمب هایی می شود که او به خود بسته بود.
 
گزارش شده که یکی دیگر از آنها هم به محض تیرخوردن منفجر شده است. عکس های رویترز و اسوشیتدپرس از این حمله تروریستی را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلید واژه ها: پاکستان


نظر شما :