داعش منظم‌ترین گروه تروریستی در ارائه عملکرد سالانه

۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۹۳۴۵۶۴ سرخط اخبار

داعش سالانه گزارش هایی را در زمینه عملکرد خود در انجام عملیات های تروریستی در خاورمیانه منتشر کرده و تاکید کرده که در سال گذشته میلادی در عراق 10 هزار عملیات انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش تنها در سال 2013 گزارش داده که حدود 10 هزار عملیات در عراق انجام داده، 10 هزار نفر را ترور کرده، چهار هزار بمب دست ساز کار گذاشته و صدها افراط گر زندانی را آزاد کرده است.

همچنین گروه داعش مدعی شده که صدها "ملحد و بی دین" را مسلمان کرده و در حال حاضر 15 هزار شبه نظامی زیرمجموعه آن هستند.

جزئیات این گزارش در حالی فاش شد که اطلاعات جدیدی درباره شیوه های تامین اعتبارات نیروهای داعش فاش شده است.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که در منطقه جنوب شرق آسیا به ویژه اندونزی که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد داعش از حمایت گسترده ای برخوردار بوده است.

گزارش های داعش برای سال های 2012 و 2013 از سوی موسسه مطالعه جنگ واقع در آمریکا تحلیل شده اند.

گمان برده می شود که گروه داعش این گزارش ها را برای آن تدوین می کند تا نظر حامیان مالی احتمالی را به خود جلب کرده و تصویر یک گروه نظامی دارای سازماندهی خوب را که از راهبرد سیاسی واضح برخوردار است، به نمایش بگذارد.

نایجل اینکستر، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی انگلیس موسوم به MI6 به نشریه فاینیشیال تایمز گفت: گروه داعش همانند یک شرکت رسمی گزارش کار می دهد و جزئیات عملیات های انتحاری و اهداف خود را ارائه می دهد.

شما در این گزارش ها شاهد پوشش واضحی از ساختار، برنامه ریزی و راهبردهای این سازمان هستید.

این اسناد همچنین به وضوح از تمایل بلندمدت داعش برای در اختیار گرفتن کنترل مناطق سنی نشین عراق پرده برمی دارند. گمان برده می شود که این گروه پیش از این نیز از برخی اصناف در موصل مالیات اخذ می کرده اند.

براساس این گزارش از مجموع 15 هزار شبه نظامی داعش 12 هزار تن از آن ها اتباع خارج از عراق و سوریه بوده اند و اکثریت آن ها از کشورهای همسایه در خاورمیانه هستند.

همچنین گمان برده می شود که دو هزار تن از آن ها از کشورهای اروپایی شامل انگلیس آمده اند و تعداد زیادی از نیروهای آن ها اهل کشورهایی نظیر مالزی و اندونزی هستند.

براساس گزارشی که مجله تایم انگلیس داده است گروه داعش بخش زیادی از حمایت های مالی خود را از طریق ارتباطات خود با کشورهای جنوب شرق آسیا شامل مالزی و اندونزی به دست می آورد

به دنبال بنب گذاری های سال 2002 در بالی اندونزی تحرکات افراط گران در مالزی و اندونزی به دلیل بازداشت مقامات بلند پایه آن ها ضعیف شد و افراط گران جنوب شرق آسیا اکنون برای ابراز خشم و صرف منابع مالی خود چشم به درگیری های عراق و سوریه دارند.

کلید واژه ها: داعش گروه داعش


نظر شما :