وعده یک تندرو برای مبارزه با تندروی!

۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۳۵۴۲۶ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راست گرای اسراییل روز گذشته اعلام کرد با تندروی ها در ماجرای قتل 3 نوجوان اسراییلی و یک نوجوان فلسطینی مقابله خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تندروها منطقه را به آتش بکشند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز در پی قتل " محمد ابوخضیر" نوجوان 16  ساله فلسطینی که گفته می شود زنده زنده سوزانده شده است، پلیس رژیم صهیونیستی از دستگیری 6 نن در این ارتباط خبر داده است.

گمان می رود این نوجوان فلسطینی در تلافی ربایش و قتل 3 نوجوان شهرک نشین اسراییلی که ماه گذشته ربوده شده و هفته گذشته جسد آنها در منطقه ای در شمال الخلیل در کرانه غربی پیدا شد، ربوده و به قتل رسیده باشد.

روز جمعه مراسم تشییع جنازه این نوجوان 16 ساله فلسطینی به صحنه درگیری و زدوخورد بین پلیس اسراییل و معترضان فلسطینی تبدیل شد.

تنش ها در سرزمین های اشغالی در پی این حادثه به شدت بالا گرفته و برخی معترضان فلسطینی خواستار آغاز یک انتفاضه جدید علیه اسراییل شده اند.

نخست وزیر اسراییل اما روز گذشته در سخنانی که از تلویزیون این رژیم پخش شد اعلام کرد که تندروی ها را از جانب هر طرف که باشد، مهار خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تندروها به بهانه قتل نوجوانان ، منطقه را به آتش بکشند.

نتانیاهو گفت :" "قتل قتل است و تحریک به خشونت تحریک است و ما با قدرت به هر دو پاسخ خواهیم داد."

سخنان نتانیاهو در حالی است که نخست وزیر اسراییل خود یکی از تندروانه ترین مواضع را در قبال فلسطینی ها دارد و در حملاتی که در روزهای گذشته به دستور او در مناطق فلسطینی نشین در باریکه غزه و کرانه غربی صورت گرفته چندین فلسطینی کشته و دهها نفر زخمی شده اند و خانه دهها فلسطینی ویران شده است.

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :