سفارت آمریکا در تل آویو تعطیل شد

۱۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۱ کد : ۱۹۳۵۵۵۰ سرخط اخبار

آمریکا به دلیل ترس از حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به شهرهای مختلف در فلسطین اشغالی، از جمله تل آویو، سفارت خود را تخلیه کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه های عربی، سفارت آمریکا در تل آویو از کارمندان خود خواست در خانه های خود بمانند و به جنوب اراضی اشغالی سفر نکنند.

سفارت آمریکا پیش از این با صدور بیانیه ای از ادامه کار این سفارت با حداقل نیرو خبر داده بود.

نیروهای مقاومت برای نخستین بار تل آویو را هدف قرار دادند.

از فلسطین اشغالی همچنین خبر می رسد که نیروهای مقاومت فلسطین برای نخستین بار به وسیله موشک های R160 حیفا را نیز هدف قرار دادند.

ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی حماس در این خصوص گفت: شلیک این نوع موشک ها به حیفا یک تحول بسیار مهم و نشان دهنده توانایی بالای مقاومت است و این افتخاری برای مردم فلسطین به شمار می آید.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی باید این پیام را به خوبی دریابد و گرنه حوادث سخت تر و بزرگتری روی خواهد داد.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه شب دور جدیدی از حملات خود را به نوار غزه آغاز کرده که طی آن تاکنون بیش از24 فلسطینی شهید و بیش از 200 فلسطینی دیگر مجروح شده اند. در پاسخ به این جنایات گروه های مقاومت فلسطینی نیز اهداف صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی را با موشک های جدید هدف قرار داده اند.

پایگاه اینترنتی سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی، امروز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال حملات موشکی روز گذشته (سه شنبه) در تل آویو و احتمال تشدید حملات، این سفارت تا اطلاع ثانوی با حداقل کارکنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها: تل آویو


نظر شما :