سنا: توافق دیپلماتیک با ایران بهتر از هر جایگزین دیگری است

۲۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۹۳۶۰۴۱ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، «دایان فینستین» رئیس کمیته اطلاعات سنا در بیانیه ای در خصوص تمدید چهارماهه مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) تصریح کرد: مذاکرات 1+5 با ایران نمایانگر بهترین فرصت برای آن است که از طریق صلح آمیز امطنیان حاصل کنیم که ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا نمی کند و من امیدوارم که این مذاکرات با موفقیت روبرو شود.

وی ادامه داد: ایران در طول 6 ماه اخیر، از شرایط توافق موقت پیروی کرده است و نظام تحریم های آمریکا همچنان فشار اقتصادی بر ایران حفظ کرده است و در حالیکه پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است، به وضوح مشخص است که برای رسیدن به توافق نهایی زمان بیشتری نیاز است. من به شدت از تمدید مهلت این مذاکرات حمایت می کنم زیرا توافق دیپلماتیک بهتر از هرگونه جایگزین دیگری است.

فینستین تصریح کرد: از زمان توافق موقت در ماه نوامبر، ایران غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کرده است، فعالیت در رأکتور آب سنگین اراک را متوقف کرد، ذخایر اورانیوم با درصد غنای 20 درصد را از بین برد و دسترسی بی سابقه از تأسیسات هسته ای را برای بازرسان بین المللی فراهم آورد. به طور قطع، جریانی به سوی یک توافق (با ایران) وجود دارد و ما مسوولیت داریم که از این جریان بنگریم زیرا دیپلماسی باید مسیر ترجیحی اقدامات باشد.


نظر شما :