وضعیت ناخوشایند گذرنامه ایرانی

۲۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۳۷۲۷۴ سرخط اخبار

ا وجود تشکیل کارگروه تسهیل گردشگری در دولت و برنامه ریزی ها برای افزایش اعتبار سفر با پاسپورت ایرانی، ظاهراً هنوز نتایج ملموسی به وجود نیامده است.

به گزارش صبحانه، تلاش برای افزایش اعتبار سفر با پاسپورت ایرانی از جمله شعارهای دولت تدبیر و امید بوده و وزیر امور خارجه نیز در جریان رای اعتماد این موضوع را از جمله مهم ترین اقدامات و برنامه های کاری خود اعلام کرد.

با این وجود به نظر می رسد حداقل تاکنون اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته و برخی کشورها نیز با سودجویی از ضعف تلاشهای وزارت امور خارجه، محدودیت های جدید برای سفر خارجی اتباع ایرانی آغاز کرده اند و حتی تلاش های کارگروه دولت نیز تاکنون منجر به نتیجه ملموس و قابل اعلامی نشده است.

در این راستا کشور گرجستان در بخشنامه جدیدی صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع ایرانی را از اول سپتامبر (10 شهریور 1393) ممنوع کرده و خواستار سختگیری های جدید و طی مراحل صدور ویزای برای اتباع ایرانی در کنار اتباع عراقی در سفارت خانه های این کشور شده است!
 

محدودیت‌های جدید برای سفر خارجی اتباع ایرانی


بر اساس این بخشنامه، اعلام شده در مرزهای زمینی این کشور نیز برای پاسپورت های عراقی و ایرانی متوقف شده و باید این موضوع به مسافران ایرانی اطلاع رسانی شود.

همچنین سفارت هند نیز در بخشنامه جدیدی که به دست صبحانه رسیده، صدور ویزای هند برای اتباع ایرانی را منوط به انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کرده است!

کامبوج نیز که از توسعه نیافته ترین کشورهای جهان است ازچند ماه قبل صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان را ممنوع کرده است.
 
وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون عکس العمل و اعتراضی در خصوص اقدامات این کشورها به عمل نیاورده اند و به نظر می رسد حداقل در بازه زمانی کوتاه نمی توان به این سختگیری های جدید فائق آمد.

کلید واژه ها: اتباع ایرانی صدور ویزای


نظر شما :