سخنان «اردوغان» در سازمان ملل مصر را عصبانی کرد

۰۳ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۹۳۸۸۴۸ سرخط اخبار

وزارت خارجه مصر به سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهور ترکیه در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش شدیدی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی سخنان روز چهارشنبه (دیروز) «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست سازمان ملل و درباره اوضاع مصر، وزارت خارجه مصر طی بیانیه ای به سخنان وی واکنش شدیدی نشان داد.

پایگاه خبری القدس العربی نوشت که وزارت خارجه مصر در این بیانیه اعلام کرد: مصر با انزجار شدید از سخنان رئیس جمهور ترکیه در نشست سازمان ملل، بشدت سخنان وی را تکذیب می کند.

رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه (دیروز) در سخنرانی خود در سازمان ملل بار دیگر اوضاع مصر را به باد انتقاد شدید گرفت و گفت: در حالی که در مصر علیه رئیس جمهور قانونی این کشور (محمد مرسی) کودتای نظامی انجام می شود و هزاران نفر که برای تعیین سرنوشت خویش به خیابان ها آمده اند کشته می شوند، سازمان ملل و کشورهای دموکراتیک صرفا نظاره گر این اتفاقات هستند.

ترکیه معتقد است که اتفاقات ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۳ که با دخالت ارتش مصر به برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری پیشین مصر منتهی شد، کودتا علیه مرسی و جماعت اخوان المسلمین در این کشور بوده است.

وزارت خارجه مصر در واکنش به این موضع ترکیه که از حامیان اخوان المسلمین در منطقه به شمار می رود، گفت: سخنان اردوغان کذب و افترا در حق مردم مصر است.

همچنین در ادامه این بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: «مولود چاووشی» وزیر خارجه ترکیه از «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دعوت به دیدار کرده است که این موضوع از سوی سامح شکری پذیرفته نشده است.

از سوی دیگر «لطف الله گوکطاش» مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه وجود درخواستی از ترکیه برای دیدار با هیأت مصری را تکذیب کرد.

کلید واژه ها: مصر رئیس جمهور ترکیه وزارت خارجه مصر


نظر شما :