مانور مقابله با آلودگی هسته‌ای در بوشهر

۲۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۳۹۵۰۸ سرخط اخبار

به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، مانور مقابله با آلودگی هسته ای در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: در این مانور، نحوه آلودگی زدایی، پوشیدن لباس فرم محافظ حوادث پرتوی و تریاژ مباحث مختلفی مطرح شد.

سید مجید حسینی افزود: سناریوی در نظر گرفته شده برای این مانور در ارتباط با حودث پرتوی است که در ادامه آن تیم های واکنش سریع شهرستان ها باید نحوه مقابله با حوادث پرتوی را تشریح کنند.

وی بیان کرد: این مانور در دو روز برگزار می شود و طی این دو روز تیم هایی از بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان در این مانور حضور می یابند.

مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بر اساس سناریوی در نظر گرفته شده یک حادثه پرتوی اتفاق می افتد و تیم های واکنش سریع باید نحوه مقابله با آن را تشریح کنند.

حسینی گفت: با توجه به اینکه در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی قرار داریم این مانور با هدف آمادگی بیشتر در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه برگزار شده است.

وی بیان داشت: زمین لرزه می تواند بر تاسیسات هسته ای نیز تاثیر مخربی داشته باشد به همین دلیل حوادث پرتوی را به عنوان سناریو در نظر گرفتیم.

مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در این مانور تیم ‎های حاضر با تجهیزات خوداتکایی برای اجرای مانور بهتر حضور می یابند.

کلید واژه ها: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر


نظر شما :