یعلون باید از آمریکایی‌ها عذرخواهی کند

۰۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۹۴۰۰۵۴ سرخط اخبار

بعد از خودداری مقامات ارشد آمریکایی از دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روزنامه «هاآرتص» تنها راه پیش روی «موشه یعلون» را عذرخواهی از آمریکایی ها عنوان کرد.

به گزارش فارس، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» با اشاره به توهین های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا و سر باز زدن مقامات آمریکایی از دیدار با او، تنها راه پیش روی یعلون را عذرخواهی علنی از آمریکایی ها عنوان کرد.

این روزنامه در مطلبی به خودداری مقامات آمریکایی از ملاقات با «موشه یعلون» اشاره کرد و نوشت: هیچکس نمی تواند مقامات ارشد دولت آمریکا را به خاطر این کار سرزنش و تحقیر کند و انتظار داشته باشد برای یعلون جلوی وزارت خارجه آمریکا فرش قرمز پهن شود یا در کاخ سفید به روی او باز شود.

به نوشته این روزنامه، یعلون شگفت زده شد. او فکر می کرد جان کری وزیر خارجه آمریکا فراموش کرده که یعلون او را «عقده ای» خطاب کرده. او فکر می کرد مقامات ارشد کاخ سفید او را به خاطر بیان اینکه «آمریکا در سراسر دنیا از خود ضعف نشان داده است»، بخشیده اند. سخنان یعلون در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست، پیش از این آبروریزی علنی، نشان می دهد او تا چه میزان از واقعیت فاصله دارد. او کوشید جلوه دهد که اوضاع مانند همیشه است و گفت، او و کری بر بحران غلبه کرده اند. 24 ساعت بعد مشخص شد این حرف یک شوخی بد بوده است.

در ادامه این مطلب آمده، «هر بار بعد از سخنان توهین آمیز یعلون که باعث افزایش تنش میان تل آویو و واشنگتن در تابستان سال جاری می شد، یعلون اظهاراتی برای جبران بیان می کرد. اما دولت آمریکا در ماه های اخیر بیش از یک بار به طور علنی و خصوصی اعلام کرد یعلون باید علنی و صریح عذرخواهی کند. اما یعلون ترجیح داد این هشدار را نادیده بگیرد و این بحران را رنجشی کوچک و موقت تلقی کند. تا امروز، او عذرخواهی نکرده است».

هاآرتص نوشت: یعلون می کوشد اهمیت تحریم (خودداری ملاقات مقامات آمریکایی با او) علیه خود را کم اهمیت جلوه دهد. در هر فرصتی او روابط خوب خود با «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا و اینکه نشست های مهم او با وزیر دفاع بوده، را یادآور می شود. اما زمانی که کاخ سفید تحویل موشک های «هل فایر» به اسرائیل در طول عملیات صخره سخت را متوقف کرد، هیگل نتوانست او را نجات دهد. یعلون اگر فکر می کند که آن مسئله، یک اشتباه اداری بوده، در اشتباه است.

کلید واژه ها: یعلون


نظر شما :