شرمن جزئیات مذاکرات را به تل‌آویو می‌برد

۰۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۴۰۱۴۹ سرخط اخبار
خبرنگار و تحلیلگر برجسته آمریکایی با اشاره به راهبرد اوباما درباره تسلیح معارضان میانه رو سوری گفت که هیچ میانه رویی در سوریه وجود ندارد و عربستان منشأ تسلیحاتی است که در اختیار گروه های شورشی قرار می گیرد.
 
به گزارش فارس، «وین مدسن» خبرنگار مقیم واشنگتن، مولف و کارشناس مباحث مربوط به سرویس های جاسوسی و امور بین الملل است که در سال 2003 اعلام می کند، اطلاعاتی پیدا کرده است که نشان می دهد دولت عربستان سعودی و دولت ایالات متحده در حملات 11 سپتامبر دست داشته اند. او خبرنگاری مبارز است که در مقاله ای که در سال 2008 به چاپ رساند، اعلام کرد که تحت تعقیب کیفری قرار گرفتن فرماندار نیویورک تا حدی مربوط به سرویس اطلاعاتی موساد است.
 
وی به دلیل انتشار اخبار حساس در مباحث گوناگون ذکر شده و نیز خروج اطلاعات طبقه بندی شده ناسا، نقش اسرائیل در حملات 11 سپتامبر، طالبان در پاکستان، ویروس آنفولانزای خوکی و... شهرت خاصی یافته است.
 
مدسن که برای حضور در کنفرانس «افق نو» به تهران سفر کرده بود، مصاحبه ای را با خبرگزاری فارس در ارتباط با راهبرد اوباما در قبال تکفیری های داعش و همچنین برنامه هسته ای ایران صورت داد.
 
آقای مدسن در ابتدای این نشست در مورد سیاست های رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه، و شکل گیری داعش در منطقه صحبت کرد و گفت: «باید بگویم که سیاست اوباما، مبتنی بر «اصل مسئولیت حمایت» (R2P) (مسئولیت حفاظت از جمعیت خودی به هر نحو ممکن) است که «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه قبلی آمریکا و «سوزان رایس» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، آن را ابداع کرده و گسترش دادند. این سیاست زاییده تفکر نئومحافظه کاران است و یک سیاست مداخله جویانه در ذیل «پروژه قرن جدید آمریکا» (PNAC) است. ژنرال «وسلی کلارک» پس از یازده سپتامبر از 7 کشور که مخالف سیاست های آمریکا بودند، به عنوان کشورهای یاغی یاد کرد. این کشورها شامل ایران، سوریه، لیبی، عراق، سومالی، یمن و کره شمالی می شدند.
 
اما درباره منشأ گروه داعش باید بگویم که به دنبال اعمال سیاست های مداخله جویانه آمریکا در لیبی و حمایت از شورشیان از سوی عربستان و قطر که منجر به سقوط قذافی و در نهایت مرگ وی شد، شورشیان کنترل انبارهای تسلیحات در این کشور را به دست گرفتند و این تسلیحات را به سوریه منتقل کردند تا در نبرد علیه «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به کار گرفته شود.»
 
عربستان به کمک اسرائیل و آمریکا داعش را به وجود آورد
 
وی همچنین در رابطه با نقش برخی پایتخت ها در رشد گروه های تروریستی، گفت: «طی چندین مصاحبه اعلام کرده ام که هیچ گروه میانه رویی در سوریه وجود ندارد. منشأ تسلیحاتی که در اختیار گروه های شورشی است، عربستان سعودی است که تماما توسط «شاهزاده بندر» مشاور امنیت ملی پادشاه عربستان تأمین می شود. آنگونه که قذافی می گفت، القاعده با وی در جنگ بود. القاعده در آن زمان در شرق لیبی بود که به سوریه نقل مکان کرد. اکنون القاعده با نامی دیگر در عراق و سوریه تحت عنوان «جبهه النصره» و «داعش» می جنگند.
 
رشد سریع القاعده در عراق که به رهبری «الزرقاوی» اتفاق افتاد، تردیدهایی جدی در مورد وجود خارجی وی ایجاد کرد. چرا که برخی باور دارند، الزرقاوی اصلا وجود خارجی نداشته است و توسط نیروهای خارجی ایجاد شده است.
 
در میان نیروهای القاعده فردی با نام «البغدادی» وجود داشت که نفر دوم القاعده در عراق بود و هم اکنون این «البغدادی» که خود را خلیفه داعش معرفی کرده، البغدادی شماره دو است که توسط عربستان سعودی تغذیه مالی می شود. آنها به کمک اسرائیل وی را بوجود آورده و به قدرت رساندند. ما در آمریکا داعش را بوجود آوردیم.»
 
موساد همواره به دنبال بسط نفوذ اسرائیل از نیل تا فرات است
 
وی افزود: «موساد همواره به دنبال سیاست حذف بوده که توسط نتانیاهو مهندسی شده است. این سیاست توسط «ریچارد پرل» در سال 1996 ارائه و معرفی شد. این سیاست در صدد بسط نفوذ اسرائیل از نیل تا فرات است که حتی این امر در پرچم اسرائیل نیز تبلور یافته است. با علم به نیات صهیونیست ها می توان فهمید، خطوط آبی رنگ در این پرچم بیانگر همان نیل و فرات هستند.
 
با به کارگیری این سیاست، آنها به دنبال ایجاد اسرائیل بزرگ، شامل شمال عراق، سوریه، اردن و بخشی از عربستان و اراضی اشغالی هستند. و همانطور که می بینیم اسرائیل در حال حاضر کنترل برخی از متحدانش و نیز کردستان عراق را در دست دارد. بارزانی در کردستان عراق به طور ویژه روابط بسیار نزدیکی با اسرائیل دارد. پدر بارزانی نیز روابط نزدیکی با اسرائیل داشت و حتی برای گرفتن آموزش هایی به اسرائیل می رفت. آنها کمک های مالی برای وی فراهم کردند تا قادر باشد علیه سنی ها و شیعه ها در عراق بجنگد.
 
این سیاست حذف، سیاست و خط مشی ای بود که اوباما نیز ادامه داده. «جان مک کین» نیز در همین راستا به سوریه رفت. وی علاقه زیادی به تکرار این جمله دارد که «من میانه روها را می شناسم»، اما میانه روهایی که می شناسد، تعدادی از افسران بلندپایه ارتش سوریه هستند که به اسد پشت کرده اند و هم اکنون نیز در هتل های 5 ستاره در استانبول زندگی می کنند. آنها مدعی هستند که ارتش را از محل اقامتشان در این هتل ها کنترل می کنند و تنها سلاح آنها نیز کامپیوتر لپ تاپ و اتصال به اینترنت است. اما حقیقت چیز دیگری است. آنها ارتشی ندارند. آنها بازیچه ای در دست قطری ها و سعودی ها هستند. ارتش واقعی آنها نیروهای تکفیری اند. حتی طی ملاقات روحانیون مذهبی مسیحی و  قبطی ها با اوباما در کاخ سفید، آنها به وی اعلام کردند که نیروی میانه رویی در سوریه وجود ندارد و مسیحی ها، شیعیان، سنی ها و علوی ها همگی از این جنایات در رنجند، همه حتی کردها نیز رنج می برند. تنها کسانی که در سوریه می جنگند، افراط گرایان تکفیری هستند.
 
مشکل اوباما در چگونگی برخورد با داعش اختلاف نظراتی بود که با وزارت خارجه داشت، و گرنه در پنتاگون همه آماده آغاز حملات هوایی علیه داعش در سوریه همانند عراق بودند. حتی ژنرال (ماریتن) دمپسی (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) نیز بر این باور بود که نه تنها باید برای آغاز حملات با سوریه هماهنگی های لازم را صورت داد، بلکه باید با ایران نیز هماهنگ بود.»
 
شرمن جزئیات مذاکرات را در اختیار نتانیاهو قرار می دهد
 
آقای مدسن در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد مذاکرات هسته ای صحبت کرد و با اشاره به تأیید نبود هیچ فعالیتی در زمینه تسلیحات هسته ای از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا، گفت: «فراموش نکنید که «وندی شرمن» که به عنوان مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات با ایران حاضر می شود در مراکزی چون بنیاد سوروس تعلیم و تربیت یافته و تمام مسائلی که در مذاکرات مطرح می شود را بدون کم و کاست در اسرع وقت در اختیار «بنیامین نتانیاهو» در تل آویو قرار می دهد.
 
در مقابل اسرائیل نه تنها عضو سازمان ان پی تی نیست بلکه در حال اشاعه تسلیحات هسته ای نه تنها در آفریقای جنوبی، بلکه در تایوان، کره جنوبی و ژاپن است و اخیرا نیز مذاکراتی را با اوکراین آغاز کرده تا این کشور را نیز به یک قدرت هسته ای در مقابل روسیه تبدیل کند.»

کلید واژه ها: القاعده


نظر شما :