انتقامجویی شورای همکاری خلیج فارس از انقلابیون یمن

۰۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۹۴۰۱۹۵ سرخط اخبار

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل از شیطنت کویت در راس شورای همکاری خلیج فارس علیه انقلابیون یمن در درخواستی که به شورای امنیت ارائه کرده، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اخیر درخواستی را با هدف انتقام جویی از انقلابیون و انصارالله یمن به شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان مجازات تمام مانع تراشان روند آشتی در این کشور ارائه کرده اند.

«عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل در یک گفت وگوی تلفنی با روزنانه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» چاپ لندن، تایید کرد که این درخواست را دولت کویت که ریاست دوره کنونی شورای همکاری را بر عهده دارد پنجشنبه گذشته به سازمان ملل ارائه کرده است که چندین مطالبه در آن ذکر شده بود.

وی اظهار داشت: مهمترین نکات ذکر شده در این درخواست عبارت است از: توجه ویژه شورای امنیت به اوضاع شکننده در یمن، درخواست از شورای امنیت مبنی بر انجام وظیفه اش در قبال کشور برادر و دوست یمن، اجرای تمام قطعنامه های شورای امنیت در قبال یمن در تمام سطوح، مجازات تمام عوامل مانع تراش در قبال آشتی یمنی و تسریع در حل و فصل بحران جاری در این کشور.

کارشناسان سازمان ملل دوشنبه (28 مهر) یک فهرست شامل 5 اسم را ارائه کرده اند و این افراد را مسئول مانع تراشی در روند انتقال قدرت در یمن اعلام کرده اند. این اسامی عبارتند از «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور برکنار شده یمن، «احمد» پسر ارشد او، «عبدالخالق الحوثی» و «ابوعلی الحاکم».

این در حالی است که انصارالله یمن تنها در کنار مردم یمن و انقلابیون قرار گرفته اند و هیچ خواسته ای برای مشارکت در قدرت ندارند و هیچ سهمی نمی خواهند و تنها اعلام کرده اند که در کنار انقلابیون قرار می گیرند تا به حقوق مشروعشان برسند و مانند سال 2011 انقلابشان مصادره نشود. اما گویا شورای همکاری خلیج فارس که این بار بر خلاف انقلاب سال 2011 مردم یمن نتوانست نقشی ایفا کند و برگه برنده ای نداشت، تلاش دارد این انقلاب را تا آنجا که می شود با مشکل و تنش مواجه سازد.

کلید واژه ها: یمن شورای همکاری خلیج فارس


نظر شما :