حضور بیش از دو میلیون زائر خارجی در اربعین

۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۴۱۵۹۴ سرخط اخبار
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای استانداری کربلای معلی گفت پیش بینی می شود بیش از پانزده میلیون زائر عراقی و بیش از 2 میلیون زائر خارجی برای حضور در مراسم اربعین حسینی خود را به کربلای معلی برسانند.
 
به گزارش فارس از بغداد، «جاسم المالکی»، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی در شورای استانی کربلای معلی گفت: پیش بینی می شود بیش از پانزده میلیون زائر عراقی و بیش از 2 میلیون زائر خارجی برای حضور در مراسم اربعین حسینی خود را به کربلای معلی برسانند و این رقم قابل افزایش است.
 
المالکی در اظهاراتی خبری تاکید کرد:از جمله خدمات آماده سازی مدارس و اماکن مسقفه و برپا کردن چادرهایی در داخل شهر کربلا برای استقبال از زائران است که همه این امکانات هم برای ظرفیت بالای زائران کافی نیست.
 
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی در شورای استانی کربلای معلی گفت: زائران ایرانی هم در کربلا بر اساس توافق های صورت گرفته در داخل استان با اتوبوس های بزرگ مخصوص انتقال زائران به طور مجانی جابجا می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه هفتاد تا هشتاد درصد ظرفیت هتل ها را زائران کشورهای حوزه خلیج فارس یا لبنانی ها رزرو کرده اند، گفت: بیش تر خانه هایی که میزبان زائران در بخش قدیمی کربلا است تحت هماهنگی کمیته میراث فرهنگی استان هستند و از امنیت کامل برخوردار بوده و زائران می توانند در صورت مطمئن شدن از امنیت این خانه ها شب ها را در آنجا بیتوته کنند.
 
سالانه هزاران تن از شیعیان لبنان، ایران، بحرین، کویت ،ترکیه و دیگر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی مصادف وارد عراق می شوند.
 
ما شا الله طاهری ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا هم 2 روز پیش گفت: در مذاکره با مسئولان عتبات عالیات عراق ، استاندار و دانشگاه کربلا مقرر شد تعدادی حسینیه ، مسجد و مدرسه در کربلا در اختیار زائران ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی قرار گیرد .
 
وی گفت :هیئت های مذهبی کشورمان همچنین دو موکب بین راهی میان نجف و کربلا و یک موکب در شهر کربلا برای پذیرائی از زوار در نظر گرفته اند.
 
مقامات عراقی تاکید کردند که شمار زائران عراقی و غیر عراقی مراسم اربعین حسینی در کربلا به 2 برابر سال گذشته افزایش پیدا می کند. 
 
ایرانی ها هم امسال با توجه به تسهیلات مقامات تهران و دولت عراق برای زائران کربلا،حضور گسترده تری به نسبت سال های قبل خواهند داشت و پیش بینی می شود که حدود 750 هزار ایرانی عازم زیارت اربعین در کربلا شوند.
 
مصطفی قاسمی نماینده سازمان حج و زیارت در عراق هم با محدود خواندن امکانات استان کربلا و سازمان حج تاکید کرد: زائرانی که تصمیم به سفر انفرادی به کربلا دارند، لوازم شخصی و ضروری همراه داشته باشند و اگر می توانند حتما کیسه خواب، پتو و مقادیری غذای آماده با خود بیاورند.
 
وی افزود: با توجه به اسکان بسیاری از آوارگان مناطق شمالی و شرقی عراق در اطراف و داخل کمپ های آوارگان در کربلا تنها 15 مدرسه برای اسکان زائران ایرانی اختصاص دارد که در نهایت ظرفیت اسکان حدود 6 هزار زائر ایرانی را دارد.
 
به گفته وی زائران ایرانی که امسال قصد شرکت در زیارت اربعین حسینی را دارند حتما باید مشکلات احتمالی را پیش بینی کرده و آمادگی کامل داشته باشند.

کلید واژه ها: کربلا اربعین حسینی مراسم اربعین حسینی زائران ایرانی


نظر شما :