جان کری خواستار آزادی رضائیان شد

۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۴۱۶۶۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران درخواست کرده است که «جیسون رضائیان» خبرنگار واشنگتن پست را از هرگونه اتهامی تبرئه کند و او را آزاد کرده تا بتواند به نزد خانواده اش بازگردد.

به گزارش فارس، پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا گزارش کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران درخواست کرده است که «جیسون رضائیان» خبرنگار واشنگتن پست را از هرگونه اتهامی تبرئه کند و او را آزاد کرده تا بتواند به نزد خانواده اش بازگردد.

کری تصریح کرد: آمریکا از گزارشاتی مبنی بر اینکه نظام قضایی ایران خبرنگار واشنگتن پست را با اتهامات نامعلوم متهم کرده است، متأسف و نگران است.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که طبق اخبار منتشر شده، طی جلسه دادگاه، این خبرنگار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تفهیم اتهام شده است.

«محمدجواد لاریجانی» معاون قوه قضائیه ایران پیش از این اعلام کرد که وضعیت خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست به تصمیم قاضی بستگی دارد.

لاریجانی در اینباره گفته بود: برخی خبرنگاران از طرف مأموران اطلاعاتی به جرایمی متهم می شوند. در ابتدا قضات جرایم افراد را تفهیم می کنند و بازجوها هم بر اساس اینکه این افراد مجرم هستند یا نه، بررسی می کنند و اگر جرایم آنها ثابت شود، آنگاه به طور رسمی اتهامات به آنها تفهیم می شود و آنگاه قاضی در پایان تصمیم گیری می کند.

کلید واژه ها: واشنگتن پست


نظر شما :