لاریجانی: آمریکا در عراق طراحی پشت پرده دارد

۱۸ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۴۱۷۲۶ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : سخن سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اینکه حل مشکل عراق با تروریست ها چند سال به طول می انجامد نشان از طراحی های پشت پرده آنان دارد.

به گزارش خانه ملت ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق عصر دوشنبه با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از استقرار دولت جدید در عراق بر ضرورت تقویت انسجام و وحدت میان تمامی گروه های عراقی تاکید کرد و گفت: عبور از مرحله بسیار حساس کنونی در عراق بیش از هر چیز نیازمند تقویت وحدت و انسجام میان گروه های سیاسی- قومی در عراق است.

وی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تجربیات و کمک به دولت جدید عراق به منظور غلبه بر مسائل و مشکلات تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم جدیت آمریکا و همپیمانانش برای مبارزه جدی با گروهک تروریستی داعش گفت: سخن سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اینکه حل مشکل عراق با تروریست ها چند سال به طول می انجامد نشان از طراحی های پشت پرده آنان دارد.

دکتر لاریجانی در ادامه اهمیت حل مشکلات اقتصادی- اجتماعی عراق بویژه بیکاری در این کشور را یادآور شد و تصریح کرد: باید از شرایط کاهش قیمت نفت بهره جست و با تنوع بخشی به منابع مالی دولت شرایط جدید اقتصادی برای عراق طراحی کرد تا تولید در عراق فعال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با تاکید بر پیوندهای عمیق دینی، مذهبی و تاریخی میان دو ملت بر لزوم ایجاد تسهیلات برای سفر اتباع و بازرگانان دو کشور شد.

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نیز در همین دیدار با قدردانی از کمک های معنوی جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته به کشورش گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر و مورد احترام در منطقه و جهان از نقش و جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی عراق برخوردار است و ما خواستار مشارکت ایران در روند بازسازی عراق هستیم.

وی در ادامه بر ضرورت افزایش رفت و آمد میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد و افزود: افزایش ارتباطات مسئولان دو کشور موجب گسترش مناسبات در زمینه های مورد علاقه می گردد.

وزیر خارجه عراق در ادامه با اشاره به تحولات اخیر گفت: حل مشکلات امنیتی در عراق و استقرار ثبات و آرامش در منطقه نیازمند همفکری و همکاری دو کشور است.

ابراهیم الجعفری در پایان نسبت به گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کلید واژه ها: مجلس شورای اسلامی


نظر شما :