تجهیز زیردریایی‌ چین به موشک‌ هسته‌ای

۲۰ آذر ۱۳۹۳ | ۰۳:۵۸ کد : ۱۹۴۱۷۷۶ سرخط اخبار

چین در حال تجهیز زیردریایی های خود به موشک های هسته ای و پنهان سازی آن ها برای تلافی هرگونه حمله غافلگیرانه توسط دشمن است.
به گزارش ایسنا ، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در گزارشی در این باره نوشت: 50 سال پس از نخستین آزمایش هسته ای چین، این کشور زیردریایی کلاس جین خود را که شناسایی مسیر آن ها امری محال است را به موشک های بالستیک با کلاهک هسته ای تجهیز کرده است که به شی جین پینگ، رییس جمهور این امکان را می دهد تا بتواند هرگونه حمله غافلگیرانه را جبران کند.
بر طبق گزارشی که در ماه نوامبر از سوی کمیسیون نظارت بر روابط اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین منتشر شد، با تجهیز این زیردریایی ها به موشک های بالستیک هسته ای، چین نخستین بار توانسته است از یک موشک بالستیک هسته ای در آب برای عاملی بازدارنده از حملات دشمن استفاده کند.
نیکلاس جیاکومتی، کارشناس مسائل امنیتی و سیاسی خارجی آمریکا و مقاله نویس مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا در این باره گفته است: این برای نخستین بار است که موشک های بالستیک هسته ای چین در صورت هرگونه حمله پنهان خواهد ماند.
هم اکنون استراتژی دفاعی هسته ای چین به صورتی مهندسی شده است تا بتواند در صورت حمله کشورهای هسته ای دیگر آن را تلافی کند. به طوری که در حال حاضر موشک های بالستیک چین به آمریکا، روسیه و هند می رسند.

 

 

کلید واژه ها: چین موشک های بالستیک


نظر شما :