دیدار لاریجانی با سران فلسطینی

۰۱ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۹ کد : ۱۹۴۲۱۵۰ سرخط اخبار
فلسطین از اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران است و همه امکانات باید درراستای تحکیم محور مقاومت ضد صهیونیستی قرار گیرد.
 
به گزارش ایرنا، لاریجانی یکشنبه شب در دیدار با سران گروه های مبارز فلسطینی مقیم دمشق که مخالف روند سازش با رژیم صهیونیستی هستند، خاطرنشان کرد: ما به سوریه و فلسطین کمک می کنیم و این مسئله را پنهان نمی کنیم.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش ها و امکانات ما باید در راستای تحکیم محور مقاومت در برابر اشغالگران صهیوینست و همچنین فتنه افکنان علیه ملت های منطقه قرار گیرد.
 
براساس این گزارش، «احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل نیز از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین تقدیر کرد.
 
احمد جبریل تاکید کرد: اگر سوریه آسیب ببیند و نظام سیاسی آن ساقط شود، موضوع فلسطین هم از بین خواهد رفت.
 
«خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین هم در این دیدار از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا برگزاری همایش اتحادیه پارلمان های اسلامی در تهران را در دستور کار قرار دهد.
 
سخنگوی ائتلاف گروه های مبارز فلسطینی مخالف روند سازش با رژیم صهیونیستی افزود: بررسی تحولات اخیر فلسطین بویژه جنایات اشغالگران صهیونیست در قدس شریف و هتک حرمت مسجد الاقصی باید در اولویت برنامه کاری این همایش قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: باید با اتخاذ موضع مشترک میان کشورهای اسلامی و با اعمال فشار علیه اشغالگران صهیونیست در مجامع بین المللی ، آنها را وادار ساخت تا از ادامه جنایاتشان در حق مردم فلسطین خودداری کنند.
 
« عبدالکریم شرقی» رییس کمیته دوستی ملت های مسلمان فلسطین و ایران نیز در این دیدارطرحی را به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که متضمن حمایت از خانواده های رزمندگانی است که عملیات شهادت طلبانه انجام می دهند و خواستار بررسی این طرح از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.
 
لاریجانی پیش از این دیدار با « بشار الاسد» رییس جمهوری « وائل الحلقی» نخست وزیر و « محمد جهاد لحام» همتای سوری خود دیدار کرد و در کنفرانس خبری مشترک با وی در محل مجلس ملی سوریه به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
 
رییس مجلس شورای اسلامی که در اولین مرحله از سفر منطقه ای خود، در راس هیاتی سیاسی و پارلمانی صبح یکشنبه وارد سوریه شد، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی دمشق نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از راه حل سیاسی که از ادامه کشتارهای تروریستی در سوریه جلوگیری کند و بر مبنای دموکراسی و رای مردم باشد ، حمایت می کند.
 
وی در باره طرح روسیه برای گفت وگوی سوری - سوری نیز خاطرنشان کرد: مسکو به دنبال یک گفت وگوی جدی است که هم نمایندگان دولت و هم مخالفان سیاسی در آن حضور داشته باشند که البته تهران هم در جریان این تلاش ها قرارگرفته است.
 
لاریجانی بلافاصله پس از ترک فرودگاه دمشق، راهی حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد ، شرکت کرد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین مرقد مطهر حضرت رقیه (س) در دمشق را زیارت کرد.
 
وی در چارچوب سفر منطقه ای خود بعداز دمشق راهی بیروت پایتخت لبنان خواهد شد و در سومین مرحله این سفر به عراق خواهد رفت.
 

کلید واژه ها: مجلس شورای اسلامی


نظر شما :