روسیه تحریم‌های آمریکا را بی پاسخ نمی‌گذارد

۰۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۴۲۲۱۹ سرخط اخبار
دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه اعلام کرد: روسیه تحریم های جدید آمریکا را در صورت اعمال علیه این کشور بدون پاسخ نمی گذارد.
 
به گزارش ایرنا، مدودیف روز دوشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: آمریکا از قانون جدید ضدروسی خود برای تحریم روسیه استفاده کند، مسکو این اقدام را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
 
وی افزود: روسیه به لغو موقعیت اوکراین به عنوان کشور خارج از بلوک نظامی هم پاسخ خواهد داد.
 
نخست وزیر روسیه هشدار داد: این تصمیم ها عواقب بسیار منفی به همراه خواهد داشت و روسیه به آن پاسخ خواهد داد.
 
به گزارش رسانه های روسی، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روزپنجشنبه قانون ضدروسی 'حمایت از آزادی اوکراین' را که در آن اعمال تحریم های جدید در مورد روسیه پیش بینی شده است را امضا کرد.
 
مدودیف خاطرنشان کرد: این قانون می تواند روابط بین روسیه و آمریکا را برای دهها سال تیره سازد.
 
وی یادآوری کرد: این قانون برای اعمال تحریم ها علیه روسیه و ارائه کمک های بیشتر به اوکراین وضع شده است.
 
مدودیف نوشت: اوباما این قانون را امضا کرد که امکان اعمال تحریم علیه روسیه را در هر زمان و به هر رییس جمهور آمریکا در آینده می دهد. این قانون می تواند همانند قانون جکسون - ونیک روابط روسیه و آمریکا را برای دهها سال پرتنش کند.
 
نخست وزیر روسیه به اوکراین هم هشدار داد که اگر قانون در مورد لغو موقعیت این کشور به عنوان خارج از بلوک نظامی را تصویب کند ،از نظر روسیه اوکراین دشمن بالقوه خواهد بود.
 
پتر پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه طرح قانونی مربوط به لغو موقعیت اوکراین به عنوان کشور خارج از بلوک نظامی را به پارلمان ارائه کرد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :