تظاهرات در آلمان علیه تحرکات ضد اسلامی

۰۳ دی ۱۳۹۳ | ۰۰:۲۳ کد : ۱۹۴۲۲۳۵ سرخط اخبار

در اعتراض به تجمع حامیان گروه ضد اسلامی پیگدا، تجمعاتی اعتراضی در نقاط مختلف آلمان از جمله شهرهای درسدن، بن، برلین، روستوک، وورزبورگ و دوسلدورف برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، بر اساس اعلام پلیس آلمان، روز دوشنبه حداقل 17 هزار و 500 تن در شهر درسدن این کشور در اعتراض به اسلامی شدن آلمان دست به تظاهرات زدند. این چندمین تظاهرات ضد اسلامی است که در طی هفته های اخیر توسط گروه افراط گرای پیگدا سازماندهی شده است.

تظاهر کنندگان با تجمع در مقابل ساختمان اوپرای شهر درسدن، خواستار وضع مقررات مهاجرتی سختگیرانه تر شدند.  سازمان دهندگان این تجمع که عضو جنبش اروپائیان میهن پرست مخالف اسلامی شدن غرب (پیگدا) بودند، همچنین از شرکت کنندگان خواستند طوماری را در این زمینه امضا کنند.

راهپیمایی روز دوشنبه، بزرگترین راهپیمایی ترتیب داده شده توسط جنبش پیگدا به شمار می رود. در راهپیمایی اولیه این گروه در ماه اکتبر تنها چند صد نفر شرکت کرده بودند. افزایش تعداد حامیان این گروه افراطی، بسیاری را در آلمان نسبت به افزایش تهدیدات احتمالی متوجه مهاجران و به خصوص مسلمانان نگران ساخته است.

حامیان این گروه خود را میهن پرستانی معرفی می کنند که نگران رنگ باختن ارزش ها و فرهنگ مسیحی آلمان هستند.

در اعتراض به تجمع حامیان گروه پیگدا، تجمعاتی اعتراضی در نقاط مختلف آلمان برگزار شد. هزاران نفت در شهر درسدن با برگزاری تظاهراتی، حامیان جنبش پیگدا را نژاد پرست و گسترش دهنده بیگانه هراسی خواندند.

همچنین تجمعات اعتراضی مشابهی در شهر مونیخ با حضور حداقل 12 هزار نفر برگزار شد. شهرهای بن، برلین، روستوک، وورزبورگ و دوسلدورف نیز شاهد برگزاری تظاهرات مشابهی در اعتراض به فعالیت های گروه پیگدا بود.

 

کلید واژه ها: پیگدا درسدن


نظر شما :