هلاکت طراح حمله به البغدادی

۰۳ دی ۱۳۹۳ | ۰۰:۲۳ کد : ۱۹۴۲۲۳۷ سرخط اخبار
یکی از فرماندهان میدانی ارتش عراق از مشارکت مدافعان بومی و محلی در عملیات درهم شکستن نیروهای داعش در سامرا خبر داد.در ادامه شکست های داعش، منابع امنیتی این کشور از خروج تروریست ها از شهر قائم در غرب و عقب نشینی کامل از منطقه سنجار خبر می دهند. 

به گزارش شبکه خبر، شیرازد عمر، یکی از فرماندهان ارتش عراق در کرکوک اعلام کرد: نیروها ی بومی و محلی در درگیری های محدوده سامرا با ارتش و گروه تروریستی داعش شرکت کردند و توانستند چندین حمله تروریست های داعش به نقاط مختلف سامرا را درهم بشکنند.

وی از کشته شدن 4 تروریست داعش در این درگیری ها بدون وارد آمدن هیچ گونه خساراتی به نیروهای کُرد متشکل از شهروندان کرکوکی خبر داد.
به گفته شیرزاد عمر، اجساد کشته شدگان داعشی اکنون نزد نیروهای کُرد است.
 

شکست داعش در سامرا

نینوا پایان راه داعش
نخست وزیر عراق استان نینوا را پایان راه تروریست های داعش دانست و از نادیده گرفتن نقش نیروهای مردمی در مقابله با تروریست ها انتقاد کرد.
برابر این گزارش به نقل ازالسومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با هیئتی از اعضای شورای استانداری نینوا و نمایندگان این استان در پارلمان عراق گفت: نینوا پایان کار داعش خواهد بود و بهترین پاسخ به این گروهک تروریستی، هماهنگی، همکاری و دوری از تفرقه و جبهه گیری علیه یکدیگر است.
العبادی در این دیدار بر ضرورت هماهنگی، وحدت، پاکسازی استان نینوا و سپردن کلید اداره آن به دست اهالی این استان تاکید کرده و سیاست تحریک یکدیگر و فرقه گرایی را به باد انتقاد گرفته است.
العبادی به تلاش های کنونی برای تدوین پیش نویس قانون تشکیل گارد ملی با هدف حمایت از استان ها اشاره و با فرقه ای یا مذهبی بودن این گارد مخالفت کرد.

فرارجمعی داعش
وی گفت: ما خواهان حمایت از استان ها و تحقق ثبات و سازندگی هستیم و معتقدیم که وحدت عراق با توسل به زور و اجبار محقق نمی شود.
 

عقب نشینی کامل داعش  از سنجار
در ادامه شکست های داعش در عراق، منابع امنیتی این کشور از خروج تروریست ها از شهر قائم در غرب و عقب نشینی کامل از منطقه سنجار در شمال عراق خبر می دهند.
عقب نشینی داعش
این گزارش به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی می افزاید، تروریست های داعش ایست های بازرسی و پایگاه های اصلی خود در شهر قائم، واقع در غرب استان الانبار و در مرز عراق با سوریه را جمع کرده اند و از بیم حملات قریب الوقوع ارتش و نیروهای مردمی، قصد عقب نشینی کامل از این شهر استراتژیک مرزی را دارند.

در روزهای گذشته گروه تروریستی داعش شکست های سختی را متحمل شده است که از جمله آن می توان از دست دادن منطقه استراتژیک سنجار و گذرگاه های مرزی آن با سوریه نام برد.
بحران داعش
در شمال عراق نیز خبر می رسد که تروریست های داعش به طور کامل از منطقه سنجار عقب نشینی کرده اند و بیشتر اعضای این گروه با ترک مواضع و برخی تجهیزات نظامی خود به سمت مرزهای سوریه و عراق گریخته اند. گفته می شود آنها در منطقه ای در مرز سوریه و عراق برای حمله مجدد به سنجار آماده می شوند.


در همین حال منابع نظامی در ارتش عراق اعلام کردند که نیروهای دولتی به همراه نیروهای داوطلب و کردها در حال آماده شدن برای یورش به شهر تلعفر واقع در استان نینوا هستند و در اطراف این شهر نیروهای خود را جمع کرده اند.

ارتش عراق با استفاده از هلی برن نیروهای ویژه خود و ادوات نظامی در برخی مناطق تلعفر از جمله فرودگاه نظامی آن پیاده کرده و همه چیز برای ساعت صفر و آغاز عملیات پاکسازی شهر مهیا است.


با تداوم پیروزی های نیروهای ارتش و مدافعان بومی، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عشایری بر عناصر گروه ترویستی داعش در عراق، تعداد زیادی از عناصر این گروه تروریستی از مناطق مختلف استان نینوا فرار کردند.
روزنامه الصباح عراق با استناد به اطلاعات دریافتی از منابع آگاه، از فرار جمعی تروریست های داعش از برخی مناطق خبر داد و دلیل آن را تداوم پیشروی نیروهای امنیتی به سمت شهرها و آبادی ها و محاصره عناصر داعش در مناطق مختلف عنوان کرد.
همچنین یک منبع امنیتی از فرار دهها تروریست داعشی از شهر موصل خبر داد و گفت، پیروزی های اخیر که موجب آزادسازی مناطق و آبادی های زیادی در نزدیکی های موصل شده است سبب شد تا دهها عضو داعش از شهر موصل به سمت سوریه فرار کنند تا بتوانند خود را از مهلکه ای که به زودی با آغاز عملیات آزاد سازی موصل به وجود خواهد آمد نجات دهند.


توطئه صهیونیست ها

توطئه تازه  صهیونیست ها در خرید املاک اقلیت ها با ادعای میراث تاریخی

یک منبع محلی موصل خبر داد، املاک اقلیت های آواره در استان نینوا در شمال عراق که تحت اشغال داعش است به قیمت های جذابی خریداری و به تاجران صهیونیست فروخته می شود، تا زمینه اسکان 2 هزار یهودی در شمال عراق فراهم شود.
این گزارش به نقل از فارس می افزاید: یک منبع محلی در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق تاکید کرد: شماری از صاحبان دفاتر املاک و مستغلات در مناطقی از شهر موصل و دیگر شهرهای استان نینوا اقدام به خرید املاک آوارگان این شهرها و به خصوص مسیحیان، ایزدی ها و دیگر اقلیت ها با قیمت های جذاب و به نفع تاجرانی می کنند که صهیونیست هستند.
این منبع افزود: حدود 2 هزار یهودی کرد در برهه اخیر به اقلیم کردستان عراق بازگشته اند تا در مناطقی خارج از این اقلیم در شمال عراق که آن را یهودی می شمرند سکونت گزینند.
 این منبع که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: خانه ها و دیگر املاک آوارگان مسیحی، ایزدی، شبکیه ای ها، ترکمان ها و یا دیگر اقلیت ها در موصل که در پی حمله داعش به دیگر استان ها پناه برده اند به 2 برابر بهای اصلی خریداری می شوند و این در حالی است که به خاطر شرایط امنیتی و سیطره داعش قیمت املاک  در نینوا به پایین ترین سطح خود رسیده است.
این منبع گفت: عمده فروش املاک و مستغلات مربوط به مناطقی است که یهود آن را میراث تاریخی خود برمی شمرد و در محدود بین قره قوش، تل اسقف، عقره و الحمدانیه است و این علاوه بر املاکی است که در داخل شهر موصل یا در حوزه استحفاظی اربیل در کردستان و الانبار تا جنوب نینوا به فروش می رسد.
گزارش های آمریکایی و منطقه ای طی چند سال اخیر هم از طرح صهیونیستی برای افزایش حضورش در عراق و سیطره بر بخش هایی از عراق برای تحقق رویای «اسرائیل بزرگ» با حمایت آمریکا خبر داده اند.
مبنای این طرح اسکان یهودیان کرد در شهر موصل و استان نینوا در شمال عراق تحت پوشش سفرهای زیارتی و دینی از قبور قدیمی یهودیان بوده است.
یهودیان کرد از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003، به خرید زمین هایی که آنها تحت تملک تاریخی قوم یهود می دانند، اقدام کردند.
    
صهیونیست ها همچنین به مقبره های انبیاء از جمله «ناحوم»، «یونس» و «دانیال» یا آرامگاه های «عزرا»، «حزقیل» و سایر بزرگان یهود اهتمام ویژه ای دارند و رژیم صهیونیستی آنها را به چشم بخشی از فلسطین اشغالی وهمانند کرانه باختری و قدس می نگرد.
پس از حمله آمریکا به عراق هم تیم های مختلفی از موساد با کمک مزدوران خود و همکاری شبه نظامیان کرد، حملاتی را علیه کلدانی های عراقی در موصل، اربیل، الحمدانیة، تل أسقف، قره قوش، عقره و غیره انجام داده و این حملات را به گردن القاعده انداختند تا آنها را با توسل به خشونت، به مهاجرت وادارند و منطقه را برای سیطره رژیم صهیونیستی بر آن و پس گرفتن از ساکنان اصلیش که مسیحیان هستند، خالی کنند. زیرا آنها این زمین را یهودی و توراتی می دانند.

 

 

گورستان دسته جمعی ایزیدی ها در شهر سنجار
شبکه العالم گزارش داد، گورستان دسته جمعی ایزیدی ها در شهر سنجار کشف شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، گورستان دست جمعی ایزیدی ها در یکی از روستاهای سنجار(شمال عراق) کشف شد.
قرار است جهت شناسایی، اجساد این افراد از خاک خارج شود.
از سوی دیگر، مقامات عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی با حمایت گروه های مردمی، منطقه الجبهه  را (درغرب شهر رمادی) از دست تشکیلات داعش پس گرفتند.
در این عملیات نظامی 30 تروریست از جمله علی نصره الحلبوسی مسئول داعش در این منطقه کشته و 7تن دیگر به اسارت گرفته شدند.
در همین حال، نیروهای امنیتی عراق با حمایت از گردان هفتم و حملات هوایی ارتش عراق منطقه «وفاء» را آ‍زاد کردند و در آن 40 تن از اعضای گروه های داعش کشته شدند.
نیروهای عراقی نیز روستای بو حنظل را از دست گروه داعش آزاد کردند.

هلاکت طراح حمله

هلاکت طراح حمله به البغدادی
طراح حمله گروه تروریستی داعش به منطقه البغدادی استان الانبار عراق کشته شد.
برابر این گزارش به نقل ازشبکه تلویزیونی العراقیه، نیروهای مسلح عراق توانستند احمد خیر الهیتی طراح عملیات داعش در حمله به منطقه البغدادی استان الانبار را به هلاکت برسانند.
یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد، دهها تروریست عضو داعش از جمله 4دستیار خارجی الهیتی هم در عملیات نیروهای مسلح در استان الانبار کشته شدند.

کلید واژه ها: نینوا استان نینوا سنجار الانبار تروریست های داعش ارتش عراق استان الانبار


نظر شما :