خبر غیر منتظره اوباما در سال ۲۰۱۵: ایران متحد آمریکا می شود!!

واکنش تندروها به سخنان اوباما درباره عادی‌سازی روابط با تهران

۰۹ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۴۲۴۹۶ اخبار اصلی آمریکا خاورمیانه
به گفته بکمن، اخیرا گزارش هایی دال بر تلاش باراک اوباما برای دیداری خصوصی با رهبر معظم انقلاب ایران نیز منتشر شده است.
واکنش تندروها به سخنان اوباما درباره عادی‌سازی روابط با تهران

نویسنده: آدینا کوتنیکی*

دیپلماسی ایرانی: زمانی را در نظر بگیرید که جامعه روحانی ایران به تسلیحات هسته ای مجهز شده اند. بدون شک این مرتبه شعارهای «مرگ بر آمریکا، شیطان بزرگ و مرگ بر اسرائیل، شیطان کوچک» را با صدای بلندتری سر خواهند داد.

بیشتر آمریکایی ها (دست کم آنهایی که چشم خود را به روی حقیقت نبسته اند) درک می کنند که رئیس جمهور ضد آمریکایی (باراک اوباما)، کمر به نابودی کشور بسته است.

با وجود اینکه نارضایتی های داخلی از دولت اوباما در مناطق مختلف در آمریکا قابل مشاهده است، اما باز هم واکنش ها و اقدامات وی در زمینه سیاست خارجی نیاز به توجه ویژه دارد. اقدامات آمریکا همانند خنجری است که در قلب طرفداران آمریکا و اسرائیل و صهیونیست فرو رفته و این در حالی است که سرنوشت آمریکا به سرنوشت اسرائیل گره خورده است.

از زمان انتخاب مجدد باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا تا کنون یک مسئله بارها و بارها ثابت شده است: باراک حسین اوباما مخاطره ای آشکارا نه تنها برای آمریکا بلکه برای اسرائیل است.

به رغم تلاش ها برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات، اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری خود به آمریکا آسیب شدیدی وارد آورد.

پایگاه اینترنتی جو فور آمریکا که از خبرنگاران محافظه کار و صهیونیست تشکیل شده است، در زمان انتخابات سال 2012 هشدار داد: دوره دوم ریاست جمهوری اوباما به کابوسی برای آمریکا تبدیل خواهد شد.

این پایگاه همچنین در هشدار دوم خود در مورد اوباما اشاره کرد برنامه های باراک حسین اوباما به نابودی اقتصاد آمریکا منجر می شوند.

این هشدارها دو پیام ویژه برای یهودیان داشت: اول این که برنامه دولت اوباما در دوره دوم بر هم زدن روابط با اسرائیل است. دوم این که باراک اوباما همانند سپری برای محافظت از دولت های اسلامی عمل خواهد کرد.

میشله بکمن نماینده بازنشسته حزب جمهوری خواه از ایالت مینسوتا در این باره گفت: «چهار سال گذشته افتخار کار در کمیته اطلاعاتی را داشتم. ما به طور پنهانی و محرمانه با برخی کشورها معامله کردیم و به خصوص ما به طور محرمانه با تروریسم معامله کردیم.»

وی در ادامه تصریح کرد ناظر «جهاد اسلامی گسترده در جهان»، افزایش تروریسم و هدف قرار گرفته شدن اسرائیل در «جنگ معنوی» بوده است.

بکمن همچنین اعلام کرد در گفتگو با باراک اوباما به این مسئله اشاره کرده است که اقدامات گروه های تروریستی افراطی هیچ ارتباطی با دین اسلام که دم از آن می زنند، ندارد.

وی افزود توجه به چنین گروه هایی ممکن است «جنون و توهم» به نظر برسد و دولت اوباما در افزایش قدرت این گروه ها مقصر است.

بکمن تصریح کرد هر مرتبه شاهد این بوده که اوباما پای اسرائیل متحد آمریکا را از ماجرا کوتاه می کرده و در مقابل از جهادگرایان اسلامی طرفداری می کرده است.

وی در عین حال گفت حمایت مشتاقانه اوباما از ایران به عنوان کشوری که در مسیر ساخت بمب هسته ای پیش می رود، مسئله ای به شدت نگران کننده است.

به گفته بکمن، اخیرا گزارش هایی دال بر تلاش باراک اوباما برای دیداری خصوصی با رهبر معظم انقلاب ایران نیز منتشر شده است.

وی افزود اوباما بر این باور است که از طریق مهارت در مذاکرات می تواند ایران را به تغییر در روندی که دنبال می کند، ترغیب کند.

بکمن همچنین زمانی را به یاد می آورد که از اوباما خواسته بود ایران را پیش از رسیدن به اهدافش متوقف کند و به اوباما گفته بود: «اگر ایران به سلاح هسته ای برسد مسئولیت آن با تو خواهد بود. سرنوشت دنیا به دلیل ناتوانی تو در واکنش به این مسئله تغییر خواهد کرد.»

اوباما می خواهد به هر قیمتی شده با ایران در زمینه هسته ای به توافق برسد و این مسئله زنگ خطر دیگری برای اسرائیل محسوب می شود. اوباما احتمالا در نهایت از سوی ایران پذیرفته خواهد شد و در آن زمان قدرت ایران در سطح جهانی افزایش خواهد یافت و در آن زمان خواهد بود که مخالفان روابط این و آمریکا از صحنه محو خواهند شد.

* آدینا کوتنیکی، خبرنگار مستقل است که در نشریه های صهیونیست و رسانه های محافظه کار در آمریکا فعالیت داشته.

منبع: جو فور آمریکا / مترجم: طلا تسلیمی

کلید واژه ها: باراک اوباما ايران و امريكا مذاكرات ايران و امريكا پرونده هسته اي ايران


نظر شما :