اروپا باید خطوط ارتباطی با پوتین را باز نگه دارد

۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۹۴۲۷۴۶ سرخط اخبار
رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد، در صورتی که در حل بحران اوکراین پیشرفت حاصل شود، تحریم های غرب علیه روسیه برداشته خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه با اشاره به تحریم های غرب علیه مسکو به دنبال مناقشات در اوکراین گفت: فکر می کنم تحریم ها باید متوقف شوند. در صورتی که پیشرفتی حاصل شود، باید تحریم ها را برداشت و در غیر این صورت تحریم ها به قوت خود باقی خواهند ماند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد، انتظار دارد در مذاکرات چندجانبه در آستانه که 15 ژانویه برگزار خواهد شد، پیشرفت هایی حاصل شود؛ مذاکراتی که در آن پترو پروشنکو، رییس جمهوری اوکراین با پوتین دیدار خواهد کرد.
 
اولاند گفت: من به یک شرط به آستانه خواهم رفت و آن این که پیشرفت جدیدی حاصل آید و معتقدم این امر محقق خواهد شد. با این حال، اگر رفتن به آستانه صرفا محدود به دیدار و صحبت کردن باشد، ارزشی ندارد.
 
رییس جمهوری فرانسه با بیان این که اروپا باید خطوط ارتباطی با رییس جمهوری روسیه را باز نگه دارد، گفت: پوتین نمی خواهد شرق اوکراین را به روسیه الحاق کند و او خود این موضوع را به من گفته است.
 
وی تصریح کرد: چیزی که پوتین می خواهد، بانفوذ باقی ماندن است. چیزی که او می خواهد این است که اوکراین به کمپ ناتو تبدیل نشود.
 
اولاند گفت: ما نیز خواهان این هستیم که پوتین به یکپارچگی ارضی اوکراین احترام بگذارد و از جدایی طلبان حمایت نکند.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :