مجله اسپانیایی ماموریت موهن را ادامه می‌دهد

۱۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۴۲۸۵۴ سرخط اخبار
یک مجله اسپانیایی قصد دارد کاریکاتور های موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) را در واکنش به حمله افراد مسلح ناشناس به مجله شارلی ابدو منتشر کند این در حالی است که قضات اسپانیا درباره سوء استفاده اسلام هراسانه از این واقعه هشدار دادند و نخست وزیر اسپانیا نیزگفت که در کشورش آثار اسلام هراسی دیده نمی شود.
 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه الیوم السابع مصر، مجله «خویبیس» اسپانیا اعلام کرده است که کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را منتشر خواهد کرد. این نشریه سابقه انتشار مطالب و کاریکاتورهای موهن از این دست را دارد.
 
این اقدام درحالی صورت می گیرد که قضات برای دموکراسی (انجمن حرفه ای قضات با چشم انداز مترقی خدمات دولتی دادگستری) روز پنجشنبه تقاضا کرد که مردم از سوی اسلام هراسی متقاعد نشوند و جامعه مسلمان را از افراطگرایی ناسازگار تشخیص دهند.
 
به گزارش خبرگزاری افه،انجمن قضات در بیانیه ای ضمن محکوم کردن شدید حمله تروریستی به هفته نامه طنز فرانسوی،این حمله را بسیار جدی قلمداد کرده و افزودند که این اقدام،حمله ای به آزادی بیان،آزادی مطبوعات و علیه سیستم حقوقی و آزادی است که بخشی از ارزش های اروپایی ها را تشکیل می دهد.
 
قضات تاکید کردند که اسلام و افراط گرایی دو چیز متفاوت هستند و دراین راستا خواستار تشخیص درست بین جامعه مسلمانان و افراطگرایی ناسازگار شدند و از مردم خواستند که از اسلام هراسی اجتناب کنند.
 
در همین ارتباط، 'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا امروز پنجشنبه اطمینان داد که پس از حمله روز چهارشنبه به یک هفته نامه پاریسی ، خطر اسلام هراسی را در کشورش نمی بیند .
 
راخوی در کنفرانسی مطبوعاتی یادآورشد اسپانیا در دهه اخیر ، پذیرای شش میلیون خارجی بوده و این امر مشکلات خاصی را به وجود نیاوردند و یک روند عاقلانه مطابقت وجود داشت.
 
وی دراین مورد که آیا اسپانیا می تواند یک احساس اسلام هراسی را تجربه کند،گفت: راستش من چنین چیزی را احساس نمی کنم افزون براینکه اسپانیا همیشه یک کشور سازگار و احترام گذار به عقاید دیگران بوده است.
 
در پی حمله مسلحانه به هفته نامه «شارلی ابدو» درفرانسه که به کشته شدن 12 تن و زخمی شدن 10 دیگر انجامید، برخی رسانه های فرانسوی و غربی از کلید واژه هایی مانند «ملیت»، «مذهب» و 'انگیزه' عاملان این حادثه برای هدایت افکار عمومی بسوی اسلام هراسی استفاده کردند.

کلید واژه ها: اسپانیا اسلام هراسی


نظر شما :