واکنش عمار حکیم به بازگشایی سفارت عربستان

۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۴۲۸۸۶ سرخط اخبار

ئیس مجلس اعلای عراق، حکومت و دموکراسی در عراق را تثبیت شده دانست و گفت: ما از روابط حسنه ای که دولت عراق با کشورهای همجوار خود دارد استقبال می کنیم.

 
حجت الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت ‍وگو با مهر در پاسخ به این سوال که بازگشایی سفارت عربستان پس از سال ها تعطیلی در عراق را چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: اینکه کشورهای عربی انفتاح و تعاملی با دولت عراق داشته باشند، نشان می دهد که حکومت عراق و دموکراسی در عراق نظام مند و تثبیت شده است و کشورهایی آمده اند و با دولت عراق تعامل می کنند.
 
وی افزود: ما از روابط حسنه ای که دولت عراق با کشورهای همجوار خود دارد استقبال می کنیم و بر روابط استراتژیک خود با جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، طی ماه گذشته «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق با سفر به ریاض در خصوص بازگشایی سفارت عربستان در عراق با چند تن از مقامات بلند پایه عربستانی دیدار و گفتگو کرد.
 
در پی این دیدار، اواسط هفته جاری هیاتی دیپلماتیک به ریاست "عبدالرحمن الشهری" معاون رئیس اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه عربستان به منظور بازگشایی سفارتخانه این کشور به بغداد سفر و مذاکراتی را در این رابطه با مقاماتی عراقی انجام داد.
 
همچنین بنابر اعلام رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، سفارت عربستان سعودی طی هفته آینده در بغداد بازگشایی خواهد شد.
 
روابط دیپلماتیک عراق و عربستان از سال ۱۹۹۰(۲۵ سال پیش)  و بعد از حمله «صدام حسین»، دیکتاتور معدوم عراق به کویت قطع و پس از سرنگونی صدام حسین، از سال ۲۰۰۴ مجددا از سرگرفته شد ولی سفارتخانه ریاض در بغداد همچنان به حالت تعطیل باقی ماند.
 

کلید واژه ها: دولت عراق


نظر شما :