ظریف و کری هفته های آینده دیدار می کنند

۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۴۳۱۸۰ سرخط اخبار

یک مقام مسوول در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در هفته های آینده بار دیگر با یکدیگر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، ظریف روز جمعه با کری و لوران فابیوس همتایان آمریکایی و فرانسوی خود در پاریس دیدار و گفت و گو کرد. هرچند که جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است.
 
این دیدار در چارچوب تلاش های جاری برای کاهش اختلاف ها بر سر برنامه اتمی ایران انجام شد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ظریف با کری حدود یک ساعت در پاریس دیدار و گفت و گو کرد؛ این دیدار در ادامه مذاکرات روز چهارشنبه دو وزیر امور خارجه در ژنو برگزار شد.
 
همچنین «رومن نادال» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز پس از دیدار ظریف و فابیوس که حدود 45 دقیقه به طول انجامید، گفت: «این دیدار فرصتی بود تا فرانسه بار دیگر تاکید خود را برای رسیدن به توافقی که صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران را تضمین کند، نشان دهد.»
 
جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای بی اساس مقام ها و رسانه های غربی مبنی بر تلاش برای تولید سلاح های هسته ای را قاطعانه تکذیب کرده است.
 
مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر سر رسیدن به یک توافق جامع پس از یک سال تلاش بدون رسیدن به توافق مورد نظر طرفین، نوامبر گذشته پایان یافت اما مذاکرات برای یک دوره هفت ماهه تمدید شد.
 
با این حال دو طرف سعی دارند گفت و گو ها را در گام نخست برای رسیدن به یک توافق کلی در سه تا چهار ماه آینده به نتیجه برسانند.


نظر شما :