احتمال دیدار ظریف و کری در مونیخ

۱۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۴۳۷۹۸ سرخط اخبار

'جن ساکی' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت احتمال دارد وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کنند.

'جن ساکی' درکنفرانس خبری درباره انتشار اخباری مبنی بر دیدار 'جان کری' وزیر امور خارجه آن کشور و 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ ،گفت: هنوز چنین دیداری تایید نشده است. انتظار داریم آنها در هفته های آتی دیدار کنند. اما در مورد دیدارهای دوجانبه دیگر هنوز باید تصمیم نهایی گرفته شود.

پنجاه و یکمین نشست امنیتی مونیخ 6 تا 8 فوریه (17 تا 19 بهمن) در شهر مونیخ آلمان برگزار می شود. به گفته 'ولفگانگ ایشینگر' دیپلمات کهنه کار آلمانی و رییس کمیته برگزار کننده این نشست 200 دیدار دوجانبه در حاشیه این نشست برگزار می شود.

محوری ترین موضوعات نشست امسال برقراری صلح در سوریه، وضعیت اوکراین و برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

بیش از 200 تن از سران کشورها، بیش از 50 وزیر امور خارجه و وزیر دفاع، نمایندگان تجار، سازمان های حقوق بشری و دانشمندان در نشست سال گذشته مونیخ شرکت کردند.

'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل متحد و 'خوزه مانول باروسو' رییس کمیسیون اروپا از جمله سخنرانان نشست سال گذشته بودند.

این نشست در سال 1962 توسط 'اوالد هینریش کلیست اشمنزین' ناشر آلمانی پایه گذاری شد. سیاستمداران و شخصیت های نظامی اروپای مرکزی و شرق اروپا همچنین تجار و اساتید دانشگاه از سال 1999 در این نشست شرکت می کنند.

کلید واژه ها: مونیخ


نظر شما :