تکذیب کشته شدن صیاد ایرانی توسط ترکمنستان

۱۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۹۴۳۸۵۷ سرخط اخبار
در حالی که خبرگزاری ایرنا دو روز پیش از تیراندازی و کشته شدن یک ماهیگیر ایرانی و دستگیری چند تن از این صیادان توسط پلیس دریایی ترکمنستان خبر داده بود، منابع رسمی و خانواده صیادان این خبر را تکذیب و ماجرا را تنها دستگیری چهار صیاد گلستانی در آب های ترکمنستان بدون شلیک و یا کشته شدن اعلام کردند.
 
فرماندار گمیشان با تکذیب اخبار منتشرشده در خبرگزاری ایرنا، درباره این ماجرا به خراسان گفت: در اواخر آذرماه تعدادی از صیادان که برای کار به دریا رفته بودند به دلیل اتمام سوخت قایق در دریا گرفتار شده و در انتظار دریافت سوخت از سایر صیادان بودند. در این هنگام به دلیل وزش باد قایق این افراد از مرز آبی ایران عبور کرد و وارد مرز ترکمنستان شد. پلیس دریایی ترکمنستان نیز بدون هیچگونه درگیری این افراد را دستگیر و برای بررسی به کشور خود انتقال می دهد.
 
امان گلدی ضمیر ادامه داد: ما به طور منظم ملاقات های مرزی را با مسئولان کشورهای همسایه داریم. خبر دستگیری این 4 صیاد هم در ملاقات مرزی به ما اعلام شد. پس از اعلام این خبر ما رایزنی های خود را برای آزاد کردن این صیادان آغاز کردیم و همچنان پیگیر این مسئله هستیم.
 
وی می گوید: ورود صیادان ما به مرز آبی ترکمنستان به صورت غیرعمد بوده و در قوانین قضایی مقررات خاصی برای این گونه موارد در نظر گرفته شده است. در حال حاضر محاکمه قضایی این افراد در دست انجام است و حکم اولیه ای مبنی بر 4 سال زندان برای آن ها صادر شده که ما حق اعتراض داریم. ما به طور جدی پیگیر این مسئله هستیم که تمامی حقوق بین المللی شهروندانمان رعایت شود و آن ها را آزاد کنیم

کلید واژه ها: صیادان ترکمنستان


نظر شما :