سرزمین فراعنه اسیر فتنه تروریسم می‌شود؟

ارتباط خاطرات کلینتون با حوادث اخیر مصر

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۴۳۸۷۸ اخبار اصلی خاورمیانه
نمی‌دانیم تا چه اندازه این خاطرات منسوب به وزیر امور خارجه سابق امریکا صحیح است، اما خوب می‌دانیم که طرحی بین‌المللی از سوی دستگاه‌های امنیتی متعدد جهان وجود دارد که تلاش دارند حکومت مصر را سرنگون کنند.
ارتباط خاطرات کلینتون با حوادث اخیر مصر

دیپلماسی ایرانی: تصادفی به اطلاعاتی درباره خاطرات منسوب به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق امریکا برخوردم، آن چه بیش از همه خطرناک دیدم این بود که وی می گوید واشنگتن در صورت جدایی سینا حاضر بود داعش را به رسمیت بشناسد و این که بعد از آن ناوگانش به سمت مصر حرکت کند و فعالیت های ارتش را ناکام بگذارد.

همچنین در خلال آن درباره نقش نیروهای مسلح در ناکام گذاشتن طرح اخوانی ها که با کاخ سفید فعلی هماهنگ کرده بودند تا در صورتی که اخوانی ها از سینا دست بکشند در مصر دولت اسلامی اعلام کنند، با دوستانم صحبت کردم، به گفته آنها گویا همه چیز بر وفق مراد پیش می رفت که ناگهان انقلاب 30/6 در مصر رقم خورد، در پی آن میز برنامه ریزی ها ظرف 72 ساعت واژگون شد. کلینتون در این خاطرات تاکید می کند که اخوان مصر درصدد اعلام دولت اسلامی در سینا و سپردن آن به حماس بود و می خواست بخشی از آن را نیز به اسرائیلی ها بدهد تا از آن حمایت کنند، همچنین در نظر داشت که حلایب و شلاتین را به سودان بدهد و مرزها با لیبی را نیز از ناحیه السلوم باز کند!!

در خاطرات خانم کلینتون همچنین آمده است که آنها به فکر استفاده از نیروی نظامی نیز افتادند، اما مصر سوریه یا لیبی نیست، ارتش مصر بسیار قوی است و ملت مصر به هیچ وجه ارتشش را تنها نمی گذارد، هنگامی که تعدادی از ناوهای امریکایی به سمت ناحیه اسکندریه حرکت کردند، از طریق زیردریایی های مدرن مان منطقه را رصد می کردیم، زیردریایی های ما مجهز به مدرن ترین سلاح ها و رادارها هستند، و هنگامی که تلاش کردیم که به دریای سرخ نزدیک شویم ناگهان از این که دیدیم جنگنده هایی بر فراز سر ما پرواز می کنند، شوکه شدیم!!

نمی دانم تا چه اندازه این خاطرات منسوب به وزیر امور خارجه سابق امریکا صحیح است، اما خوب می دانم که طرحی بین المللی از سوی دستگاه های امنیتی متعدد وابسته به کشورهای گوناگون جهان در راس آنها امریکا و اسرائیل و ترکیه و حماس و پشت سر آنها اتحادیه اروپا وجود دارد که همه آنها تلاش دارند حکومت مصر را سرنگون کنند، برای این که می بینند که نقشی که در این زمینه ایفا کرده برنامه های آنها را به هم ریخته است. بعد از سقوط عراق و سوریه و بعد از کاری که برای تجزیه سودان کردند، همچنین ویرانی لیبی و سقوط یمن اکنون نوبت مصر است که به جمع کشورهای شکست خورده عربی بپیوندد.

در ذهن بیمار آنها این تصور وجود دارد که از مصر (قلب جهان عرب) می توانند به عربستان و سپس دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که منابع نفت جهان در آن جا متمرکز است، نفوذ کنند! در این چارچوب است که می بینیم عملیات انفجاری آن هم در این وضعیت بغرنج جهانی صورت می گیرد، که تنها باعث افزایش شدید تاسف ما می شود، حادثه ای که پنج شنبه سیاه را رقم زد. این حادثه ثابت کرد که نگاه های شیطانی از جانب این اشرار می آید و همه مصر اعم از دولت و ملت و ارتش همگی اسیر این کینه خفته آنها است.

رحمت خدا بر شهدا و برادران ما در ارتش و پلیس و شهروندان عادی ای که در آن حادثه قربانی شدند، عملیات تخریبی تروریستی ای که توسط این افراد مزدور خائن دست نشانده صهیونیست های امریکایی صورت گرفت، بخشودنی نیست. در این جا ما به آن خائنان خرابکار می گوییم که کارهای خباثت آمیز شما تنها باعث افزایش اراده ملی ما مصر ی ها می شود و شما در برابر خود 90 میلیون مصری جان برکف که آماده فدا کردن جان خود برای کشورشان هستند را می بینید.

 

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: مصر سينا خاطرات هيلاري كلينتون


نظر شما :