نیروگاه اتمی بوشهر پروژه برتر هسته‌ای ۲۰۱۴ شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۹۴۴۲۳۳ سرخط اخبار
مجله مهندسی برق آمریکا نیروگاه اتمی بوشهر را به عنوان پروژه برتر سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد.
 
به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، دو نیروگاه هسته ای بوشهر ایران و کودانکولام هند توسط مجله مهندسی برق آمریکا به عنوان پروژه های برتر سال 2014 در بخش انرژی هسته ای نام گرفتند.
 
سردبیر این مجله نوشت که این پروژه ها گرایش هسته ای جهانی را به فناوری های نوین نشان می دهد که آنها به دنبال استفاده از منابع انرژی پاک تر و موثرتر هستند.
 
در ارزیابی این مجله درباره نیروگاه های اتمی، ظرفیت، فناوری و تاثیر این پروژه بر صنعت و جوامعی که نیروگاه در آنجا احداث شده، مد نظر قرار گرفته شده است.
 
ساخت نیروگاه بوشهر نحست توسط شرکت آلمانی «کرافت ورک» انجام شد که به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران با تاخیرهایی مواجه شد. زمانی که آلمان از ادامه کار بر روی این نیروگاه امتناع کرد، در آگوست 1992، روسیه و ایران قرارداد ساخت نیروگاه اتمی را امضا کردند و در ژانویه 1995 دو کشور قرارداد تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر را نهایی کردند.
 
شرکت روس اتم اسپرت روسیه وظیفه جایگزینی تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر را بر عهده داشت و و رآکتور نخست این نیروگاه در سال 2011 عملیاتی شد و در نوامبر سال 2014 روسیه و ایران توافق کردند که دو نیروگاه اتمی دیگر احداث کنند.
 
در سال 2012 نیز شرکت انرژی هسته ای هند و شرکت روس اتم روسیه قرارداد راه اندازی پروژه کودانکولام را که با تاخیر زیادی مواجه شده بود را امضا کردند و واحد نخست آن در ماه جولای گذشته راه اندازی شد و واحد دوم آن نیز در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

کلید واژه ها: بوشهر


نظر شما :