رییس جمهوری چین به ایران سفر می‌کند

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۹۴۴۴۱۱ سرخط اخبار
سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران، از سفر رییس جمهوری کشورش به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'پانگ سن' عصر سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به سفر رییس جمهوری کشورمان به چین، افزود: در پاسخ به دعوت به مسوولان ایران و به منظور گسترش روابط میان دو کشور، رییس جمهور چین بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

وی، روابط چین و ایران را صمیمانه خواند و گفت: این دو کشور از دیرباز روابط دوستانه و مستحکمی میان یکدیگر داشته اند و به عنوان پایه گذار دو تمدن بزرگ و تاثیرگذار از نقش مهمی در منطقه و معادلات بین المللی برخوردار هستند.

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار تقویت و گسترش روابط تجاری اقتصادی و سیاسی میان دو کشور شد و اظهار داشت: چین همواره از توسعه روابط خود با ایران استقبال می کند.

وی همچنین با اشاره به سفرش به قزوین، گفت: قزوین از موقعیت ممتازی به لحاظ اقتصادی و گردشگری و فرهنگی برخوردار است و نزدیکی به تهران نیز به اهمیت این استان افزوده است.

وی، آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی از جمله چینی را در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین(ره) یک اقدام مثبت خواند و در ادامه خواستار تخصیص امکانات و تمدید ویزای تحصیلی دانشجویان چینی شد..

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در ادامه این مراسم گفت:در حال حاضر 108دانشجوی چینی در این دانشگاه تحصیل می کنند..

'روح الله بیات' با اشاره به استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین، گفت:این نمایندگی راه را برای تمدید ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی از جمله چینی تسهیل می کند.

وی ادامه داد: در جهت جذب دانشجویان چینی به ازای هر 9 دانشجوی معرفی شده به دانشگاه هزینه تحصیل یک نفر به صورت رایگان خواهد بود.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ادامه آغاز سال نو چینی را به دولت و ملت چین تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سال جدید سرآغاز ارتقای سطح روابط میان چین و ایران باشد.

سفیر چین در ایران در این بازدیداز نزدیک با نحوه آموزش به دانشجویان خارجی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین آشنا شد.
 

کلید واژه ها: قزوین


نظر شما :