روابط حماس با تهران رو به بهبود است

۰۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۹۴۴۵۱۵ سرخط اخبار
یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران " رو به بهبود" است.

به گزارش ایسنا محمود الزهار در گفت وگو با خبرگزاری فلسطین الیوم وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که روابط با ایران در حال "بهبودی مستمر" و همگام با پروژه ایجاد امت واحده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که بعد از ایجاد تنش هایی میان حماس و تهران در مساله سوریه، چند ماه پیش هیاتی از حماس به منظور فراهم کردن مقدمات سفر خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران آمد اما هنوز زمان دقیقی برای انجام این سفر مشخص نشده است.

هر چند گاها اخبار و مصاحبه هایی از سوی برخی مسوولان این جنبش در خصوص سفر قریب الوقوع مشعل به تهران منتشر می شود اما هنوز زمان انجام این سفر نهایی و اعلام نشده است.

بنا بر اعلام برخی رسانه های عربی، جنبش حماس برای سفر مشعل شرط و شروط هایی قرار داده است اما مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هفته گذشته در نشستش با خبرنگاران اظهار داشت: روابط ایران با گروه های مقاومت خوب است و سطح آن در مقطع کنونی مطلوب و گفت وگو و تماس ها میان دوطرف برقرار است. مذاکرات و برنامه ریزی ها برای سفر خالد مشعل نیز در جریان است. آن چه که رسانه های مختلف در رابطه با این موضوع مطرح می کنند گمانه زنی رسانه ای و نگرش های صرف سیاسی است.

وی افزود: روابط ایران و حماس خوب است و مشکل ویژه ای وجود ندارد و این سفر هم در زمان مناسب خود انجام می شود.

 

کلید واژه ها: حماس


نظر شما :