رئیس پلیس دوبی: ایران ولایتی از ولایات مملکت اسلامی بوده است

۰۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۴۴۵۹۲ سرخط اخبار

معاون رئیس پلیس دبی در اظهاراتی تند و خصمانه علیه ایران، تهران را به دخالت در امور اعراب متهم کرد و از اعراب خواست ایران را به مذهب «تسنن» بازگردانند.

به گزارش فارس، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی که در باب هر موضوعی و درباره هر کشوری در دنیا سخن می راند، در اظهارات جدیدش، تهران را متهم به بر هم زدن آرامش همسایگانش کرد و این بار تلاش کرد اختلافات مذهبی را دامن بزند.

بنا به گزارش وبگاه خبری «سما نیوز»، خلفان در سخن پراکنی توئیتری خود مدعی شد: استمرار تلاش ایران برای بر هم زدن آرامش و امنیت دولت های همجوار خود امری عجیب است. همسایه همیشه حقی دارد اما این مداخلات ایران همواره روابط را دچار تیرگی می کند.

وی در ادامه اوضاع عراق و سوریه را ناشی از آنچه دخالت ایران نامید، دانست و اشاره ای به حضور تروریست های عرب و غیر عرب با حمایت آمریکا و عربستان و متحدان غربی و عربی آنان نکرد و مدعی شد «اکنون پس از شکست در بحرین و منطقه "الشرقیه" عربستان، به دنبال تخریب یمن است».

خلفان با برانگیختن مسائل مذهبی، از مسلمانان خواست تا ایران را به مذهب تسنن دعوت کنند تا ایران به دوره قبل از صفویان بازگردد که هنوز مذهب تشیع رسما مذهب ایران اعلام نشده بود.

او در ادامه با دامن زدن به مسائل مذهبی، به دوران خلیفه دوم اشاره کرد و گفت: فراموش نکنید که ایران در زمان عمر خلیفه دوم، ولایتی از ولایت های مملکت اسلام بود.

کلید واژه ها: مذهب


( ۱ )

نظر شما :