بارزانی: نقش ایران در عراق مثبت است

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۹۴۵۴۴۲ سرخط اخبار
رئیس اقلیم کردستان عراق با مثبت خواندن نقش ایران در مقابله با تروریسم در منطقه تاکید کرد: اولویت کنونی باید مقابله با داعش و نابودی آن باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: پیشمرگ های کرد و نیروهای داوطلب مردمی در یک جبهه در کنار یکدیگر می جنگند و جمهوری اسلامی ایران نیز در نبرد با داعش حمایت خوبی از عراقی ها انجام داده است و ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان درمقابله با تروریسم نقشی مثبت دارد.

بارزانی با انتقاد از ائتلاف ضد داعش گفت: با وجود اینکه ائتلاف ضد داعش حمایت هوایی از پیشمرگ ها انجام داده اما مساله تجهیز پیشمرگ ها به سلاح از سوی این ائتلاف به سطح مطلوبی نرسید.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون اولویت باید مقابله با داعش و نابودی آن باشد و نمی توان درباره حوادث آینده پیشگویی کرد.

بارزانی درباره حمایت ایران از عراق گفت: کردها و پیشمرگ ها براساس اصولی مشخص عمل می کنند و دست یاری هر کشوری را برای مقابله با داعش می گیرند.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ماه های گذشته و در گفت وگو با رسانه های خبری ترکیه، به صورت واضح تاکید کرده بود: اگر حمایت فوری ایران نبود، شهر اربیل مثل شهر نینوا به دست گروه داعش سقوط می کرد.

وی در این مصاحبه ها، سرعت عمل ایران در پاسخ دهی به درخواست کمک اقلیم کردستان را ستود.

سرور بارزانی، مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان نیز گفت: ائتلاف بین المللی در تسلیح پیشمرگ ها درنگ می کنند و این عملیات بسیار کند انجام می گیرد.

وی افزود: ما برای مقابله با داعش هرجا که باشند، آماده هستیم اما آنچه موجب تعجب ما شده این است که همه اعضای ائتلاف داعش در مورد تسلیح پیشمرگ ها کند عمل می کنند با این که کاملا می دانند داعش تنها تهدیدی برای کردستان نیست بلکه خطری برای همه جهان است.

کلید واژه ها: پیشمرگ اقلیم کردستان


نظر شما :